Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tottish85
Finns det någon själ som kör med GULA lampor i dimljus, parkering eller halvljus på sin V70? Inte ofärgade glödlampor utan gulfärgade.

Nu för tiden eftersträvar väl alla xenon-look på allt men det kanske finns någon kvar som inte spyr direkt man ser gula lampor? En gång i tiden tyckte ja de gula varselljusen var ett fräsigt tillbehör men det var ju då det

Kanske någon kan kasta upp en bild på hur en v70 klär sig i gul belysning? Främst i dimljus/parkering..

Tack på förhand!
Helt ok med gula dimljus tycker ju jag :) Sambon och polaren hävdar bestämt att ja saknar ett flertal bestick i lådan

Får däremot för mig att de ser ut som f-n själv om man bara sätter gula dimljus och låter parkering och halv vara led-vita eller ofärgade glödlampor...
Användarvisningsbild
av Perc
Dimljusen används ju ändå aldrig så det spelar väl mindre roll vilken färg dom är. :)

Gula strålkastare är annars en typisk grej som franska bilar hade förut.
Använder mer än gärna dimljusen..är ju bara så förbannat omständigt på Volvo. Först ska du vrida på parkering å sen trycka på knappen...och när du väl har slagit av bilen ska du lyckas komma ihåg att du vrida tillbaka ljusvredet för någon summer till lyset hade dom inte tänkt på..men ett jävla plingande är de om man råkar rulla på parkeringen utan att ha tagit på sig bältet :P Skulle vilja ha 0-an som auromatisk dim+parkering så skulle de få användas från maj till augusti :)
tottish85 skrev:Använder mer än gärna dimljusen..är ju bara så förbannat omständigt på Volvo. Först ska du vrida på parkering å sen trycka på knappen...och när du väl har slagit av bilen ska du lyckas komma ihåg att du vrida tillbaka ljusvredet för någon summer till lyset hade dom inte tänkt på..men ett jävla plingande är de om man råkar rulla på parkeringen utan att ha tagit på sig bältet :P Skulle vilja ha 0-an som auromatisk dim+parkering så skulle de få användas från maj till augusti :)
det ska inte låta när parkeringsljuset är på, dess funktion är att kunna stå på vid parkering utmed vägkanter.
Användarvisningsbild
av tottish85
Funkar jättebra om de låter när man har dörren öppen och ingenting om den.är stängd. Så har ja haft det i ett flertal bilar. MB hade till och med två extralägen på ljusvredet för parkering vä och parkering hö. Så jo det skall låta när bilen är avslagen, nyckeln är urtagen ur tändningslåset och dörren är öppen.
Användarvisningsbild
av Perc
llesrof skrev:Gula lysen = frankofil.
Dock ganska vanligt på BMW numera, främst äldre modeller med runda separata strålkastare. Tonåringen i mig tycker faktiskt det är snyggt, gjort på rätt sätt. :D

Men dimljus är bara fånigt. Använd halvljusen, det är ju det dom är till för.

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]

Hej! Mitt problem är nu löst(tror jag), […]