Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Ja men, jag får väl göra en tråd igen.

Så jag bytte åt mig en 244 -84 mot lite skrot jag hade liggandes.
En bil så sönderstylad att man blir mörkrädd.
Här har vi då 940 stöt fram, osthyvel och fräsiga aluminiumfälgar.
Och inte nog med det så är det rätt okej färg på den.
Men givetvis så har vi då ett kasst motorpaket. Massa jobbiga elfel i allt som heter drivlina. Rätt shysst i övrigt.
Reggad med b230f. Så sitter LH2.2 i denna. Visste att motorstyrningen hade endel problem redan innan bytet
så jag felsökte och felsökte. Provade byta soppafilter som slutade med att jag bytte en hel soppaledning också.
Sitter även en såndär vrålhäftig m46 låda i den, som råkar vara rätt fräsh, bara det att någon inte orkat koppla in ODn riktigt.
Och jag som hatar sånna lådor. m47 är att föredra.

Bild
Bild
Bild

Så, efter några dagars felsökning av motor-el och tändning så får jag den att gå som den skulle. Och givetvis så får jag för mig att vara lite för gasglad så motorn pajjar..
Detta hände nyss, så har inte hunnit kolla exakt vad som är paj. Men troligtvis är ett motorbyte prio ett just nu.

Mycket text och lite bilder från en arbetslös bilmekaniker.. :roll:
Synpunkter på det?
Återkommer med uppdatering såfort det händer någe mer fränt.
Senast redigerad av 8 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Vi delar alltså samma åsikter där.
Jag tycker det är skitfult med den stötisen, och helröda lysen är väl inte heller speciellt fint.

Men stötisen kommer att försvinna såfort jag får tag på en orginal :wink:
av Schmoyoho
"En bil så sönderstylad att man blir mörkrädd."
Jag blir mörkrädd av din definition av sönderstylad. Det här är ju ändå relativt smakfullt gjort. Har sett en 944 med 850 R-stötfångare fram (H). Vissa saker jag sett passar bättre på folkracebilar än på bruksbilar eller ens busbilar.

Intressant att du skriver att du föredrar M47, har nyligen läst en massa i trådar här om att M45/46 är mycket mer hållbara än M47 men det kanske är överväxeln åsido.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Är man inbiten raggare som föredrar gamla jänkebilar så är dedär för mycket plast. Men 240 ä grejer de å.

Och ja, m47 är väl den klenaste lådan men ska inte direkt trimma sönder motorn heller så de duger fint.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
M47 är iaf den skönaste lådan ur M4x-serien. Men jo, 5an och 2an är kända för att vara svaga på dom.
Jag gick ju igenom 4 lådbyten innan jag fick en som funkade som den skulle. Den som satt i vid köp lät på 2an, första utbytes lät på 5an, andra utbytes totalhaverade 40mil hemmifrån, bara 4an som fortfarande fungerade :lol: Den havererade på ett väldigt otrevligt sätt, slog tvärtnit på bilen och mer eller mindre låste bakhjulen :???: Spännande på en 90-väg...
3e utbyteslådan därimot fungerade perfekt i dom 8år jag hade bilen :)

Fast personligen tycker jag M45/M46 passar bra till en 240. Det är en del av charmen :)
Användarvisningsbild
av Nexus
nämen vad trevligt att du för en gång skulle skaffat dig ett åk som ser någorlunda vettigt ut :wink:
Ett rakt slutrör och ett luftintag på huven från biltema så är den ju klar :lol:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Haha.

Nog för att ja har en nyrenoverad b23 botten liggandes som kanske åker i nudå, samt en 531topp som är portad och planad och med vx-kam.
Men får se, hade varit lättare att smacka i ett komplett paket bara.
Bild

B23E blocket som ska i.
Skulle vara nyrenoverat enligt han jag fick det av. Men, hittils har det bara varit problem. Visade sig att veven är stum.
Och just nu håller jag på att plocka ner den i molekyler för att hitta orsaken.
Sitter iallafall M-stakar i den så den lär nog orka med lite power. :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]