- ons 23 jul 2014, 00:02
Ja men, jag får väl göra en tråd igen.
Så jag bytte åt mig en 244 -84 mot lite skrot jag hade liggandes.
En bil så sönderstylad att man blir mörkrädd.
Här har vi då 940 stöt fram, osthyvel och fräsiga aluminiumfälgar.
Och inte nog med det så är det rätt okej färg på den.
Men givetvis så har vi då ett kasst motorpaket. Massa jobbiga elfel i allt som heter drivlina. Rätt shysst i övrigt.
Reggad med b230f. Så sitter LH2.2 i denna. Visste att motorstyrningen hade endel problem redan innan bytet
så jag felsökte och felsökte. Provade byta soppafilter som slutade med att jag bytte en hel soppaledning också.
Sitter även en såndär vrålhäftig m46 låda i den, som råkar vara rätt fräsh, bara det att någon inte orkat koppla in ODn riktigt.
Och jag som hatar sånna lådor. m47 är att föredra.

Så, efter några dagars felsökning av motor-el och tändning så får jag den att gå som den skulle. Och givetvis så får jag för mig att vara lite för gasglad så motorn pajjar..
Detta hände nyss, så har inte hunnit kolla exakt vad som är paj. Men troligtvis är ett motorbyte prio ett just nu.
Mycket text och lite bilder från en arbetslös bilmekaniker.. :roll:
Synpunkter på det?
Återkommer med uppdatering såfort det händer någe mer fränt.
Så jag bytte åt mig en 244 -84 mot lite skrot jag hade liggandes.
En bil så sönderstylad att man blir mörkrädd.
Här har vi då 940 stöt fram, osthyvel och fräsiga aluminiumfälgar.
Och inte nog med det så är det rätt okej färg på den.
Men givetvis så har vi då ett kasst motorpaket. Massa jobbiga elfel i allt som heter drivlina. Rätt shysst i övrigt.
Reggad med b230f. Så sitter LH2.2 i denna. Visste att motorstyrningen hade endel problem redan innan bytet
så jag felsökte och felsökte. Provade byta soppafilter som slutade med att jag bytte en hel soppaledning också.
Sitter även en såndär vrålhäftig m46 låda i den, som råkar vara rätt fräsh, bara det att någon inte orkat koppla in ODn riktigt.
Och jag som hatar sånna lådor. m47 är att föredra.

Så, efter några dagars felsökning av motor-el och tändning så får jag den att gå som den skulle. Och givetvis så får jag för mig att vara lite för gasglad så motorn pajjar..
Detta hände nyss, så har inte hunnit kolla exakt vad som är paj. Men troligtvis är ett motorbyte prio ett just nu.
Mycket text och lite bilder från en arbetslös bilmekaniker.. :roll:
Synpunkter på det?
Återkommer med uppdatering såfort det händer någe mer fränt.
Senast redigerad av 8 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!