- sön 20 jul 2014, 21:36
#881772
Tjena!
Har en Volvo 850 SE årsmodell 96 med 2,5 liters motorn med 10 ventiler och 144 hk, och det rycker nu ur oljestickan så jag hade tänkt att jag ska byta allt som hör till vevhusventilationen.
Men eftersom det är väldigt dåligt med beskrivningar och bilder på 10 ventilersmotorn så tänkte jag fråga här om någon vet vad som skiljer sig mot GLT motorn?
På GLT så är det väl en slang till blocket, en till insuget och en till toppen. Men på SE så finns inte den till toppen vad jag kan se, vart tar den vägen på min?
Vad blir priset ungefär å byta flamfällan, oljefällan och alla slangar?
Tack! :D
Har en Volvo 850 SE årsmodell 96 med 2,5 liters motorn med 10 ventiler och 144 hk, och det rycker nu ur oljestickan så jag hade tänkt att jag ska byta allt som hör till vevhusventilationen.
Men eftersom det är väldigt dåligt med beskrivningar och bilder på 10 ventilersmotorn så tänkte jag fråga här om någon vet vad som skiljer sig mot GLT motorn?
På GLT så är det väl en slang till blocket, en till insuget och en till toppen. Men på SE så finns inte den till toppen vad jag kan se, vart tar den vägen på min?
Vad blir priset ungefär å byta flamfällan, oljefällan och alla slangar?
Tack! :D