Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CiA
Har en V70 -00 med 26 000 mil som ibland, inte alltid, dör när man sänkt hastigheten och kopplat ur för att växla. Varvräknaren sjunker som en sten och så får man vrida om nyckeln samtidigt som man rattar sig runt gathörnet eller i rondellen utan servostyrning osv :x Lite tjatigt. Den går alltid igång snällt igen och så kan det ta en vecka innan det plötsligt händer igen.

Någon som vet vad det kan vara för fel?
av BjarneJ
Tänkbart fel kan vara en vakuumslang som har en spricka. Vrid och vänd på slangerna och spruta samtidigt med lite startgas, då bör du få en idé om vilken slang det kan vara frågan om.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
inte för att jag begriper nått av de här bilarna men det elktroniska gasspjället har jag läst en del om skulle ju kunna vara en kandidat.
har ett sånt där spjäll på min med funkar änn med vit lapp på ta i trä.

hasse.
av roosigustafs
Helt klart gasspjället, men varför vrida om nyckeln när det bara är att släppa upp kopplingen med växeln i. Testa med att ta lös slangen som kommer från luftfiltret så du ser spjället, spraya på bromsrengöring och torka rent. Det funkade på min, har gått klockrent sedan oktober. 35000 mil, vit lapp så att de ska dö vid 15000 är en myt.
av Paran6
Helloj, hade samma fel på min 855:a, felat var att motortemp givaren var kass, kostade 20:- på skroten och har gått som ett skott sedan dess (1,5år sedan)

Har dykt upp ett par lågprisbilar till n[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]