- ons 09 jul 2014, 21:22
Kan inte lagar och regler riktigt men det finns andra här som snart fyller i hoppas jag.
Men tror du har rätten på din sida. Upp till 6 månader eller 12 månader tror jag man har lagen/rätten på sin sida... Däremot så är det smart att gå varsamt fram och inte bara gnälla och skrika.
Åk till dem å prata med dem så är dem säkert inte omöjliga. Man förutsätter självklart att värmaren skall fungera om det sitter en i...
Nej tyvärr får man inget felmeddelande i DIM om värmaren krånglar :(
Det finns bara ett fåtal fel som visas i DIM som har med värmaren att göra och det är låg batterispänning å någon mer.
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Nordis69 skrev:Ok, då måste jag nog ta kontakt med Bilbolaget... *suck*
Nästa fråga då, har jag rätt att kräva att dom fixar värmaren. När jag läst det finstilta förstår jag det som att bilar äldre än 4 år har man bara trafiksäkerhetsgaranti på. Alltså typ sånt som bilprovningen skulle anmärka på.. Känner mig ju lurad om man på sommaren, då man inte märker det så väl köper en bil som värmaren är trasig på . Hade det inte varit så kallt den där morgonen när bilen rök som värst så hade jag nog inte märkt nåt innan hösten.
Nästa fundering, om värmaren krånglar, får man inget felmeddelande på displayen i bilen då ?
Kan inte lagar och regler riktigt men det finns andra här som snart fyller i hoppas jag.
Men tror du har rätten på din sida. Upp till 6 månader eller 12 månader tror jag man har lagen/rätten på sin sida... Däremot så är det smart att gå varsamt fram och inte bara gnälla och skrika.
Åk till dem å prata med dem så är dem säkert inte omöjliga. Man förutsätter självklart att värmaren skall fungera om det sitter en i...
Nej tyvärr får man inget felmeddelande i DIM om värmaren krånglar :(
Det finns bara ett fåtal fel som visas i DIM som har med värmaren att göra och det är låg batterispänning å någon mer.

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986