Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går nu i väntans tider för leverans (V36) av ny XC60 och har lite funderingar om det går att göra ändringar på en order, typ borttagning av emblem baklucka.
Pratade förra veckan med en nybliven ägare av en Ocean Race V60. Attans var färgen var snygg och ångrar kanske lite vårt eget val Twilight Bronze.
Säg att man nu vill ändra färgen, är detta för sent? 808 före i kön på min Volvo

Tänkte också skaffa en personlig regskylt till bilen. Bör jag vänta att registrera VOC tills allt är klart med ny skylt eller vad gäller?
Tror inte personlig regskylt är ett problem. Har för mig att det vanliga regnumret försvinner inte utan det personliga hänvisar till det bara...
Säg att polisen ligger bakom dig och söker på din personliga regplåt typ "NISSE" så ser dom hänvisning till ditt orginal
Fritte70 skrev:Tänkte också skaffa en personlig regskylt till bilen. Bör jag vänta att registrera VOC tills allt är klart med ny skylt eller vad gäller?
Du behöver inte invänta din personliga regskylt. Alla system som kräver registreringsnummer använder bilens riktiga regnummer då den personliga skylten bara är ett alias till det ordinarie regnumret. Jag har personlig skylt och när jag ska lämna in bilen på service så knackar de in det "riktiga" regnumret i datorn och jag brukar be dem att skriva det som står på bilen på lappen som de sätter på nyckeln så att teknikern hittar bilen.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte