Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuveros
Då verkar vi närma oss halva bilens värde i rep.kostnad...
Dock verkar man (än så länge) kunna komma runt problemet om man inte har på farthållaren då det är varmare än 25 grader, det skulle man ju kunna leva med.

Någon som vet om de här felen brukar "hålla sig konstanta", eller klappar allt ihop helt rätt vad det är?
Användarvisningsbild
av johnnype
Det är ju just därför det är vettigt men en billigare lösning som kloningen t.ex.

Sen skulle inte jag heller bara skicka min CEM så där.. utan ÅKA dit jobbet utförs självklart.. då kan man kanske själv bedöma om det är seriöst eller icke, Droopy som aldrig träffat mig vet inte hur eller VAR det här utförs ens.

Men visst är jag en kille med ett konto på ett forum också, även om jag har eget företag.

ps. Problemet brukar förvärras med tiden, men kan ta rätt länge innan det blir akut så att säga ds.
Användarvisningsbild
av wissel
Vi är nog ruggigt många som utan vidare skulle skicka saker till johnype....jag skulle t.om posta hela min voffla. :-)
av Droopy
om du så skulle posta din morsa till Johnny så bryr jag mig inte, det handlar för min del inte om att jag inte tror att Johnny inte vet vad han gör, det ligger helt andra orsaker bakom.
Användarvisningsbild
av Perc
johnnype skrev:ps. Problemet brukar förvärras med tiden, men kan ta rätt länge innan det blir akut så att säga ds.
Då lönar det sig ju att laga medan man har tid, innan det skiter sig. Så det inte går som för mig. Jag hade kört med en krånglande elhisspanel på min V70 1998 i ett par år, men den funkade ju om man fipplade lite med knappen. Sen plötsligt vägrade rutan gå upp när jag var 500 kilometer hemifrån. ;)
av niclasw
tuveros skrev:Nu återkommer jag till slut, ursäkta att det dröjt. :oops:

Ny information: Nu har jag ju kört bilen ett tag, och problemen avtog, så jag trodde att låg spänning kunde vara problemet. Dock återkom de under värmeböljan som varit, men nu när det blev svalare funkar allt bra igen. Det verkar alltså som att värme inte är bra, vid 30 grader pajade det efter en kvarts körning.

Jag har nu även kollat batteri- och generatorspänning som var helt OK, dessutom dök ju problemen upp under färd, då borde det ju inte vara brist på ström... Dessutom verkar det funka bättre om man inte har igång farthållaren, den kanske skapar värme på något kritiskt ställe?
Tjenare kommit på nåt nytt jag har liknande fel på min bil trots byte av CEM!!
av tuveros
Perc skrev:
johnnype skrev:ps. Problemet brukar förvärras med tiden, men kan ta rätt länge innan det blir akut så att säga ds.
Då lönar det sig ju att laga medan man har tid, innan det skiter sig. Så det inte går som för mig. Jag hade kört med en krånglande elhisspanel på min V70 1998 i ett par år, men den funkade ju om man fipplade lite med knappen. Sen plötsligt vägrade rutan gå upp när jag var 500 kilometer hemifrån. ;)
Ja, generalhaveri i andra ändan av landet kan man ju vara utan...
Strålkastarspolare och polvändning

Jag igen, Någonting sa mig att det är […]

Volvo car UX

Hahaha börja inte igen :-D

..Med ombyggda atech2, kan man köpa en enhe[…]

Stefans 968

Ville byta bultarna till bromsoksadaptern och det […]