- ons 14 feb 2007, 00:14
#87964
Tjena,
Har en s40 t4 - 98,
Har problem när jag belaster motorn laddtycket går upp till ca 1.35bar men de känns som att motorn vill kvävas, lite svårt att förklara men de känns som en merca 200D -87 60000mil i accelerationen, fast den laddar fullt.
Har gjort följande, obs den är chippad ska vara drykt 260hk nu.. steg 3 med andra ord..
Bytt bränslefilter, bytt tändstift , monterat en bränsletrycks regulator, lämnat in den på verkstad 2dagar (inget fel hittar dom) kollat alla slangar bytt turbo till en samma fast från en 04:a. kollat alla slangar till magnetventilen, rengjort luftfiltret..
De roliga eller mindre roliga är att allt detta hände när forslund i piteå böt blockpackning på den, dels kortslöt dom alla lampor fram oxå, sen glömde dom skruva åt grenröret ordentligt, å jag vet inte om dom satt kamremmen fel på den fast de har dom ju kollat upp säger dom..
Håller på att tappa hoppet nu är de ingen som haft liknade problem, annars måste jag börja riva ner motorn eller nå..
Det är inga varningslampor eller felkoder som kommer upp, har även testat sänka/höja laddtrycket, å höja och sänka bränsletrycket, fast problemet är kvar än, kan de vara att den bakre lamda sonden spökar för mig det är inte en orginal som sitter dära nu utan en pirat, eller har LMM gett upp man vill ju inte köpa ny LMM lamda sond, bränslepump styrbox å felet fortfarande är kvar..
Men som sagt alla förslag är tänkvärda.
Man kan tänka sig att man kör en skoter å ett stifft gått på en 2cyl den tappar allt ork på höga varv unge fär så känns min fast den laddar bra..
Har även moterat en öppendump, å tagit bort den å testat å tagit bort orgnial membrant å kollat men felet är ändå kvar, ska ta försöka få tag i någon som kan kolla vad felet är.. verkar ju ha nå med elektroniken att göra.. /mvh Jonas
Har en s40 t4 - 98,
Har problem när jag belaster motorn laddtycket går upp till ca 1.35bar men de känns som att motorn vill kvävas, lite svårt att förklara men de känns som en merca 200D -87 60000mil i accelerationen, fast den laddar fullt.
Har gjort följande, obs den är chippad ska vara drykt 260hk nu.. steg 3 med andra ord..
Bytt bränslefilter, bytt tändstift , monterat en bränsletrycks regulator, lämnat in den på verkstad 2dagar (inget fel hittar dom) kollat alla slangar bytt turbo till en samma fast från en 04:a. kollat alla slangar till magnetventilen, rengjort luftfiltret..
De roliga eller mindre roliga är att allt detta hände när forslund i piteå böt blockpackning på den, dels kortslöt dom alla lampor fram oxå, sen glömde dom skruva åt grenröret ordentligt, å jag vet inte om dom satt kamremmen fel på den fast de har dom ju kollat upp säger dom..
Håller på att tappa hoppet nu är de ingen som haft liknade problem, annars måste jag börja riva ner motorn eller nå..
Det är inga varningslampor eller felkoder som kommer upp, har även testat sänka/höja laddtrycket, å höja och sänka bränsletrycket, fast problemet är kvar än, kan de vara att den bakre lamda sonden spökar för mig det är inte en orginal som sitter dära nu utan en pirat, eller har LMM gett upp man vill ju inte köpa ny LMM lamda sond, bränslepump styrbox å felet fortfarande är kvar..
Men som sagt alla förslag är tänkvärda.
Man kan tänka sig att man kör en skoter å ett stifft gått på en 2cyl den tappar allt ork på höga varv unge fär så känns min fast den laddar bra..
Har även moterat en öppendump, å tagit bort den å testat å tagit bort orgnial membrant å kollat men felet är ändå kvar, ska ta försöka få tag i någon som kan kolla vad felet är.. verkar ju ha nå med elektroniken att göra.. /mvh Jonas