- tis 13 feb 2007, 11:03
Nu när det varit riktigt kallt ett par dagar så har jag ställt in luftutblåset manuellt istället för att ställa allt i autoläget. Jag trycker på mittpilen på den där gubben så, drar upp värmen till max och stänger av ac:n. Det känns som att värmen kommer snabbare då. Men detta beror väl på att ifall jag ställer den på tex 26 grader på båda sidor så börjar fläkten inte pumpa ut massa luft förrän den luften uppnått den temperaturen?
Och när det väl kommit värme då ställer jag tillbaks allt i autoläget och ac-knappen lyser igen. Ac:n ska ju vara på året runt har jag lärt mig här för att få bort imma och så. Men en dum fråga nu då... Borde inte varmluften blandad med kalluft=ac om man har ac:n på ? Isåfall borde det väl inte bli så varmt i kupen?
Inga dumma och spydiga svar nu så är ni snälla
Och när det väl kommit värme då ställer jag tillbaks allt i autoläget och ac-knappen lyser igen. Ac:n ska ju vara på året runt har jag lärt mig här för att få bort imma och så. Men en dum fråga nu då... Borde inte varmluften blandad med kalluft=ac om man har ac:n på ? Isåfall borde det väl inte bli så varmt i kupen?
Inga dumma och spydiga svar nu så är ni snälla

S60 2.5T - Trevlig bil.