Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70-d5-03
Hej Mojen
Har du fått igång din värmare. Jag har också problem med min värmare.
Och vet inte hur jag skall göra har du några tips.
Kan man göra det själv eller bör man lämna in den.

MVH
acke
av mrflark
Hej..

Jag har en XC70 ...Min diesel värmare slutatde att funka..den testade 3 ggr om den inte startar på 3 ggr så stänger den av sig själv..Jag skulle inte rekomendera att göra det själv om du inte är en duktig mekaniker...På volvo sa dom att de skulle kosta i mellan 1000-6000 kr...Men de beror på va de ä för fel...
av jouni
mrflark skrev:Hej..

Jag har en XC70 ...Min diesel värmare slutatde att funka..den testade 3 ggr om den inte startar på 3 ggr så stänger den av sig själv..Jag skulle inte rekomendera att göra det själv om du inte är en duktig mekaniker...På volvo sa dom att de skulle kosta i mellan 1000-6000 kr...Men de beror på va de ä för fel...
det som brukar hända är att förbrännings fläktmotorns själva fläkthjul släpper man måste ner med värmaren plocka isär den skruven o fläkten ligger lösa inne i värmarens förbr.rum skruva fast den och låsa skruven med loctite samt åka till volvo och kvittera felen för att värmaren ska starta
av zenobia
jouni skrev:

det som brukar hända är att förbrännings fläktmotorns själva fläkthjul släpper man måste ner med värmaren plocka isär den skruven o fläkten ligger lösa inne i värmarens förbr.rum skruva fast den och låsa skruven med loctite samt åka till volvo och kvittera felen för att värmaren ska starta
Hos mig var det vattenpumpen, kostade ca 3500 kr
av Marbas
zenobia skrev:
jouni skrev:

Hos mig var det vattenpumpen, kostade ca 3500 kr
På min brännare var det båda... Tur att jag slapp betala....

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]