Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
du har ju felkod på en av dina potentiometrar i spjällhuset. Det finns två stycken.
När du vrider nyckeln registreras felet och den tredje gången får du felmeddelandet.
Det är så det är programmerat. Felet finns alltså hela tiden.
Du kommer förmodligen att bli tvungen att byta huset inom snar framtid.
1 Man skall alltid byta packningar till nya försäkerhets skull speciellt om det skall moment dras.
likväl så finns det många exempel på när det går alldeles utmärkt att återanvända en gammal packning, även om det inte är rätt.
2 Vilka felkoder får du?
3 Ta alltid det som Vojje skriver med en hel drös nypa salt (standard rådet brukar vara att "byt bla bla bla")
F Y I Diplomaten och larssson1221 är inte samma person
Ok och detta sker regelmässigt eller som det står intermittent.
Och antar att du har den vita etiketten i så fall så är det nog så att släpkontakterna är slitna dvs spjället håller på att ta slut. finns att köpa på skroten.
Hej igen!

Gjorde rent i spjällhuset idag och när jag plocka av det så såg jag att en kabel var sprucken och lite lös, den som sitter i spjällhuset med stift i. Tryckte fast den igen och skruvade fast + lite eltejp. Efter rengöring så monterade jag tillbaka spjället och ny packning.

När jag starta bilen så gick det jättedåligt!

Hela bilen typ vibrerar och det puttrar ur avgassystemet som en dragsterbil.. ratten vibrerar och motorn vibrerar mycket mer. Testade att gasa på men gick inte att nå mer än 3 000 varv, för där tog det lixom stopp..

Snälla hjälp! Jag måste ha ordning på bilen då min semester börjat idag.

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]

Hej! Mitt problem är nu löst(tror jag), […]