Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbn
Ska montera ett till extraljus i min xc70 då den bara har 2 som sitter i bågen när det får plats 3!

Nu till min fråga... Vet någon om det är fördraget för extraljus i dessa bilar?

Vart tror ni reläet sitter om det nu sitter något? Tänkte om det fanns förbestämda ställen för detta i någon säkringsbox eller liknande!

Mvh
av steilinger
Om extraljusen är inkopplade på volvo så har dom färdiga kabelpiskor som dom använder. Dom är bara anpassade för 2 extraljus men med lite tur kan du ta strömmen från ett av extraljusen du har på bilen och hoppas det fungerar.

Har du otur måste du sätta dit ett relä till om det du har inte orkar med 3 extraljus.

Följ kablarna från extraljusen så ser du var relät sitter.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag monterade 4 Extraljus a 65 w. Detta på en Kabel och 1 Relä,(Volvo orig.)
satte i en 20 Amp. säkring.
Funkar perfekt.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
På min V70 satt det Volvos orginalkabelsats. Relä/säkring på 40 amp på den så det räcker gott till 3st om du inte tänker ha 3x100w xenon med snabbstart i.
av robbn
Hur vet jag om det är org monterat?

Jag har extraljus knappen där vid antisladd knappen iaf.

Någon som kan berätta vart reläet sitter så slipper jag plocka ner fronten? :)
Användarvisningsbild
av wissel
Om du följer kabeln från kontaktstycket som ligger till vänster om luftburken ( inifrån bilen sett)
För det är det kontaktstycket som väcker liv i knappen inne i bilen. Du bör hitta reläet alldeles
i närheten, jag fäste mitt i skärmkanten då reläet har clips på sig.
av robbn
Okej :)

Hur gör jag om jag vill komplettera med ett relä till? Eller går det att sno ström från 1 av de andra 2 tro? Eller blir det för hög belastning med 3 lampor och 1 relä?

Mvh
Användarvisningsbild
av wissel
robbn skrev:Okej :)

Hur gör jag om jag vill komplettera med ett relä till? Eller går det att sno ström från 1 av de andra 2 tro? Eller blir det för hög belastning med 3 lampor och 1 relä?

Mvh
Som du ser i tråden: jag har 4 st. 65W. ??
Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad, […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kolla in detta

Säger inte emot :-D Tveksam till att fö[…]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]