Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paran6
Hej.
Har problem med min s80, för att starta den måste jag dra en sladd från +pol till styrstiftet på startmotorn, för den startar inte med enbart nyckelvridning. Och när den väl startat så dör den efter 5 sekunder oavsett om jag gasar fullt eller kör på tomgång.
Några bra idéer på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av wissel
Om det absolut inte händer nå´t när du vrider om nyckeln så är det ju där felet sitter !
Kan möjligen vara antennringen i låset som inte mår bra då skall motorn dö efter 3-5 sek. ! (Startspärren)
Ett litet tips: Lägg in i din signatur vad du åker med, så slipper du komma ihåg att skriva det varje gång. :-)
Kolla gärna min...... :wink:
av Johnnie
wissel skrev:Om det absolut inte händer nå´t när du vrider om nyckeln så är det ju där felet sitter !
Kan möjligen vara antennringen i låset som inte mår bra då skall motorn dö efter 3-5 sek. ! (Startspärren)
Ett litet tips: Lägg in i din signatur vad du åker med, så slipper du komma ihåg att skriva det varje gång. :-)
Kolla gärna min...... :wink:

Är det verkligen så att den kan/ska starta och ska stanna om det är startspärren?
Jag fick nåt konstigt fel 1 gång för ett år sedan, det stod startspärr eller nåt på displayen och startmotorn bara snurrade, den tände inte alls.
Låste bilen och låste upp sen har det funkat normalt, vet inte varför det blev så. :???:

Prova att mäta om det kommer plus på lilla kabeln till startmotorn vid startförsök...
Volvo xc70 2011

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]

Brukar också köra injection cleaner :-D[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 202[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag igen, Någonting sa mig att det är […]