Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ska försöka hjälpa en kompis att byta länkarm fram på en xc70 05a, är det något specialverktyg som behövs eller klarar vi oss med en ''standarduppsättning'' av de vanligaste verktygen.
Senast redigerad av 1 jojjeblom, redigerad totalt 0 gånger.
av kimroos
Jag bytte hö/fr på min 02a i söndags och det var ett HEL***E kan ja lova, bussningen som sitter bak mot bilen, den som en bult går genom från undersidan, hade gått slut och bulten hade fastnat i genomföringen så det tog ca 1,5 timmar att få bort 1 bult =)

MYCKET trevligt..

Men annars är det som sagt bara att vålda med spett / kofot så löser sig allt =)

Good Luck!
3 gubbar och 1 spett......
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Bild

Nu är det bytt, blev även ett nytt hjullager när vi ändå höll på.
Det gick väldigt smidigt att byta dessa grejor, ingenting som direkt bråkade :D
Skönt att allt gick bra!

Du fick inget missljud efter ditt byte?
Jag har fått något gnekande/knakande ljud fram på den sida som jag bytte länkarm på..
När jag vrider på ratten så knakar det och då jag känner på länkarmen samtidigt som en kompis vrider så känns det som om att det är nånstans vid länkarmen som det kommer från.
Tog loss hjulet och kollade alla bultar + muttrar och inget sitter löst..
kimroos skrev:Skönt att allt gick bra!

Du fick inget missljud efter ditt byte?
Jag har fått något gnekande/knakande ljud fram på den sida som jag bytte länkarm på..
När jag vrider på ratten så knakar det och då jag känner på länkarmen samtidigt som en kompis vrider så känns det som om att det är nånstans vid länkarmen som det kommer från.
Tog loss hjulet och kollade alla bultar + muttrar och inget sitter löst..
Kan vara övre stötdämparlagringen som gnekar
Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad, […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kolla in detta

Säger inte emot :-D Tveksam till att fö[…]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]