- mån 07 jul 2014, 23:09
#878308
Har kört över 300 mil under ett par veckor på kontinenten, mycket i Tyskland. Här hemma kör jag ensam i bilen och håller hastighetsgränserna något så när, och kör långt(ca 500 mil/månad). Min dieselförbrukning ligger ganska stabilt på 6,6 vid pump. Nu har jag kört med fullastad bil, i Tyskland så fort omständigheterna tillåtit men ofta kring 170-200km/h, men som vanligt blir det en del inbromsningar o kökörning men med en sanslös tur har det nästan gått att passera Tyskland utan problem och för mycket trafik, och därmed kunnat hålla hastigheten uppe rejält. Tankade upp idag och vid pump blev det 6,8/mil :D . Mina två reflektioner, V60:an är sanslöst stabil i hög fart, mycket trevlig åtminstone upp till 210. Sen, vad skapar denna låga förbrukning ?:-/ Är dieseln utomlands så mycket bättre, är den asfaltbeläggningen så bra eller vad sjutton gör att jag har kunnat ligga på nästan samma förbrukning under denna körning som hemma i Sverige? Som sagt, min normala svenska körning är ju långkörning fast i betydligt lugnare tempo och ensam i bilen.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tänk på vad du skriver för rubrik!