Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Luthor skrev:Tjenare, mina flatblades börjar bli lite dåliga och tänkte därför byta. Har då varit inne på Biltemas hemsida och hittat billiga (och bra?) flatblades, funkar dessa rakt av på min V70 MY05, och i så fall vilka längder skall jag ha? Bifogar länk:

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=118034

/Lasse
köpte dom till min s60 -04 och dom fungerade rakt av. och hittils fungerar dom väldigt bra oxå :) hade valeo flat förut för ca 250:- st och tyckte det var lite dyrt. Dessa kan man ju byta med gott samvete om man kört dem på is eller liknande. Vet ju inte vad du har för fästen. Men de funkar till mina "gamla" hakfästen ochska fungera på bajonett och "nya" fästen oxå. Testa dom på parkeringen vet ja. Kan ju gå in med dom annars. dessutom skulle det vara en stl mindre än rekommenderat på passagerarsidan. rekommenderade 24" resp 22" och då skulle det vara 21" annars tar det i listen lite grann. vet inte om det är samma på din.
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag köpte dessa till min S80-00 funkade jättebra. De var lite luriga att få fast ordentligt. De ska kläppa fast ute i änden och då får man trixa lite innan de kommer ända ut. Men efter en stund fick jag dit dom och allt var frid och fröjd.

Köpte 1" kortare på högersidan och det tror jag att man behöver göra då dessa torkare inte är böjda som volvos torkare är. Det finns en guide till hur långa dom ska vara i butiken men jag har för mig att de till S80 och säkert till V70 också är 24" på vänstersidan opch 22" orginal men jag köpte 21" på högersidan.

Tycker att de fungerar mycket bra, har iofs. bara haft dom på i 2 veckor.
av Pam
Köpte 22" på högersidan till min S60, och de är då i alla fall minst 1 tum för långa...
av Marbas
Kör också med Biltemas flatblades (V70N -MY04). Som sagts tidigare, 24" på förarplats, 21" på passagerare blir kanonbra
av CANBus
Luthor skrev:Tjenare, mina flatblades börjar bli lite dåliga och tänkte därför byta. Har då varit inne på Biltemas hemsida och hittat billiga (och bra?) flatblades, funkar dessa rakt av på min V70 MY05, och i så fall vilka längder skall jag ha? Bifogar länk:

/Lasse
nej de funkar inte, det där torkarbladen är till bilar utan flatblade armar
Användarvisningsbild
av MartinS

/Lasse
Jag tror inte dom passar dina torkararmar.

/Martin
Användarvisningsbild
av deska
CANBus skrev:

/Lasse
nej de funkar inte, det där torkarbladen är till bilar utan flatblade armar
ja precis, men hade han flatbladefäste? Skrev bara att han hade flatblades. men alla -05 har kanske sånna fästen??
av Moody
deska skrev:
ja precis, men hade han flatbladefäste? Skrev bara att han hade flatblades. men alla -05 har kanske sånna fästen??
japp, standard from MY05
Användarvisningsbild
av deska
Moody skrev:
deska skrev:
japp, standard from MY05
oook, då funkar det ju sämre :)

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]