xerent skrev:Brainy skrev:så började bilen "skrika" som en slirande rem vid mycket gas på låga varv, framför allt med ac'n igång.
Igen? Hade du inte samma problem 2012?
Jag funderar på att boka en tid för byte av rem och spännare jag också, alternativt slå till på en T6 AWD istället och sälja vidare dieseln.
Jo, men bilia hävdade att det skulle låta så och en kombination av inte orka bråka mer, flytt, lathet och att ljudet inte förrän nyligen blivit outhärdligt gjorde att det inte åtgärdades förrän i fredags.
Bytte i samband med detta även spännaren på annan verkstad utan att ljudet försvann. Mycket korkat av mig att inte byta både rem och spännare då eftersom det nu fick bort ljudet.
Jag höll väl mest på och väntade på att det skulle låta riktigt illa så jag kunde bråka enklare.
Från början lät det bara vid gaspådrag vid låga varv när ac'n var påslagen.
Edit: En sak som nu fick mig att ge mig på ett byte igen var också att ~Kalle~ berättade att hans blivit tyst när han bytt spännare ännu en gång. Så det är inte alls omöjligt att många av spännarna som levererades där kring 2012 var skräp. Fick ett härligt citat när jag köpte spännaren nu i veckan, minns inte ordagrant men det var i stil med "Jag vet inte vilket land de där tillverkas i men inte ens i kina tillverkas det bildelar med sådan skräpkvalitet".
:lol: