Moderator: Moderatorer

Lyckats byta till sommardäck och monterat en ctekdongle.
sura56 skrev:Monterat LED-belysta instegslister (dålig mobilbild)
snyggt! letat som tusan efter eftermarknadslister som är belysta till min V50 men kammar noll.. :(
Användarvisningsbild
av börne
grillchips skrev:Nä det är okristligt dyrt men tycker det lever upp till förväntan
Måste hålla med dig... förutom att det var löjligt varmt (28°) att hålla på med detta idag så var det lättjobbat & resultatet blev helt klart bra.

Ingen lysande bild, bara tog en snabbt då jag skulle skicka till en polare som undrade om det var bra.

Men visst blev det blankt & jag fick utan problem bort tvättrepor som ju kommer efter hand på en svart, tur det inte är en solid svart för det måste vara ett rent helvete att hålla fint :-)-)

Bild
Användarvisningsbild
av Brainy
xerent skrev:
Brainy skrev:så började bilen "skrika" som en slirande rem vid mycket gas på låga varv, framför allt med ac'n igång.
Igen? Hade du inte samma problem 2012?

Jag funderar på att boka en tid för byte av rem och spännare jag också, alternativt slå till på en T6 AWD istället och sälja vidare dieseln.
Jo, men bilia hävdade att det skulle låta så och en kombination av inte orka bråka mer, flytt, lathet och att ljudet inte förrän nyligen blivit outhärdligt gjorde att det inte åtgärdades förrän i fredags.

Bytte i samband med detta även spännaren på annan verkstad utan att ljudet försvann. Mycket korkat av mig att inte byta både rem och spännare då eftersom det nu fick bort ljudet.

Jag höll väl mest på och väntade på att det skulle låta riktigt illa så jag kunde bråka enklare.
Från början lät det bara vid gaspådrag vid låga varv när ac'n var påslagen.

Edit: En sak som nu fick mig att ge mig på ett byte igen var också att ~Kalle~ berättade att hans blivit tyst när han bytt spännare ännu en gång. Så det är inte alls omöjligt att många av spännarna som levererades där kring 2012 var skräp. Fick ett härligt citat när jag köpte spännaren nu i veckan, minns inte ordagrant men det var i stil med "Jag vet inte vilket land de där tillverkas i men inte ens i kina tillverkas det bildelar med sådan skräpkvalitet".
:lol:
Bytt tre olika lampor på V70n: en strålkastarlampa, den översta positionslampan på ena sidan och den undre på andra sidan. Två turer till macken för inköp av lampor blev det, men nu lyser den bättre än tidigare. :) Inte så mycket svårare än att byta ljuskällor i lamparmaturer i taket hemma och man slipper stolsvinglandet... :)
Tagit med bilen på en "artisk expedition" där N 66,6° passerades :wink:

Bild
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 1912

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]