Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
Hej
har en v70-07 som antispinnlampan har tänts på eller rättare sagt så kommer den och går som den vill,misstänkte att det kunde ha varit abs givaren eller en krans men koden säger rattvinkelsensor felaktig,är det någon som varit med om det för,vad gör man,vad kan det kosta osv osv misstänker att det inte är något man gör själv???
mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av rennan
ja det gör den ,jag har märkt att när jag svänger kraftigt till vänster så tänds lampan och efter det så lyser den ibland ett par dagar sen helt plötsligt så slocknar den men som sagt tänds direkt vid en sväng.är det någon som vet vad detta kan kosta att åtgärda
Fredrik
Användarvisningsbild
av inge jakobsson
Jag har nyligen bytt rattvinkelgivare i min bil, gick på 4100:- totalt med allt. (D)
Användarvisningsbild
av rennan
hej
var det med felsökning inräknad,jag skulle få bet.1200kr för det men då ombesiktade dom och släckate 2an,priset för att byta sensorn vet jag inte än då bilen ska in nästa vecka
Fredrik
Användarvisningsbild
av inge jakobsson
Nja.. det var inräknat delar och jobb, sen vet jag ju inte om våran volvoverkstad är onormalt dyr eller så?
av tjockan
Hej
Hade detta problem för någon månad sedan verkstaden erbjöd o tanka ned mjukvara med 50% chans att de skulle funka för 500kr
vilket det inte gjorde så det var bara o byta kostade 4500kr tror det är lika bra och byta direkt utan o testa ny mjukvara
Användarvisningsbild
av rennan
jaha
då fick man notan på byte av någon sorts rulle som styrde allt och 5900 för 2 tim. jobb,ibland undrar jag om man inte skulle köpa sej en gammal 245a istället.
Fredrik

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]