Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
mhjelm skrev:Japp i annonsen stod det fullservad och även på plats var den fullservad på fast på icke aktoriserad verkstad. Kupéfiltret är från 100626. Klarar man inte av att byta det så kan man ju undra hur det är med resten :evil: . Bara 12 000 mila servicen kostar 6200:- på volvo. Så här blir svårt att hamna under 10.000:-

Tycker jag var väldigt klar från början, däremot tog han det väldigt lätt. Får ju inte mindre vatten på kvarnen.
så du köper alltså en bil som inte har en ifylld service-bok?, när du dessutom får bevis på att servicen inte är fullständigt utförd.
av en person som lovar att utföra diverse saker med bilen.
Hur kan man skriva fullservad i annonsen och sen visar det sig vara raka motsatsen?
Reagerade du inte på det först?

Jag hade nog personligen känt en viss oro över både bil och säljare, det här är inte sunt från början.
ställ av bilen och säg att du vill häva köpet...
Det finns bättre exemplar utan att ge köparen merarbete och oro.
om säljaren vägrar så kan du du ju bara vägra betala skulden. Han får då påminnelse, inkassokrav och bilen blir återtagen och tvångssåld via auktion el dyl. Då sipper du problemen.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Mwi skrev:
mhjelm skrev:Då kan vi diskutera i all evighet då min namnteckning inte finns på kvittot samt att han inte har något kvitto. Bilen skulle även vara fullservad. Betvivlar att han följt allt som ska göras på servicen. Muntligt avtal gäller med.
Tycker det är ganska enkelt, han håller inte vad han har lovat. Informera honom om vad han har lovat, fixar han inte det be honom fara åt hel....vete och glöm bilen. Vill du ha bilen så pruta ordentligt, nuvarande ägare verkar ju ha lite ansträngd ekonomi så utnyttja det.
hur ska han kunna utnyttja det?
om säljaren har dålig ekonomi betyder det att han inte kan betala in mer på krediten eller uppfylla de utlovade sakerna, eftersom han saknar pengar till det.
av mhjelm
Jag har enkelt sagt gjort en DÖNDERTABBE! :roll:

Känns som att hoppet inte är helt ut för min del nu. Finns det andra saker som är lätta att kolla om det är bytt. Typ bränslefilter

Visste att det inte var helt smart att byta från SAAB till Volvo :wink:
av Mwi
milktrucker skrev:hur ska han kunna utnyttja det?
om säljaren har dålig ekonomi betyder det att han inte kan betala in mer på krediten eller uppfylla de utlovade sakerna, eftersom han saknar pengar till det.
Enkelt köparen tar en viss del av skulden säljaren behåller en del, passar inte det säljaren så får han behålla hela skulden. Vilket är det bästa alternativet för en säljare med dålig ekonomi, 100% skuld eller 30% skuld till ett finansbolag?

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]

Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]