- tor 03 jul 2014, 15:05
Jag har gjort allt "ordentligt", rensade ur oljefällan från klumpar och torkad olja, kontrollerade att det inte var täppt genom att hälla vatten igenom fällan, blåste också :lol:, blåste även i alla slangarna och inget stopp. Jag kontrollerade kanalerna genom att köra in ståltråd men var inte säker på hur långt in jag skulle trycka in..
Så blir väl till att prova med kanalerna i blocket då? Räcker det nu med att försöka sig på att ta ner tråget och gå den vägen eller ska jag göra både tråget och ta bort insuget?
Ni och jagrullar.se är kanon!!! TACK :D
Lucif3r skrev:För att göra rent vevhusventen ordentligt måste du ner med insuget, bort med oljefällan, göra rent eller helst byta oljefällan och samtliga slangar, samt kontrollera att det inte är stopp i någon av kanalerna i blocket. Är det det så måste du ner med tråget för att göra rent ordentligt.När jag tömde ur oljan senast märkte jag inget vatten, antar att man ser det rätt tydligt då vatten och olja delar sig.
Du har ingen olja i vattnet eller vatten i oljan?
Jag har gjort allt "ordentligt", rensade ur oljefällan från klumpar och torkad olja, kontrollerade att det inte var täppt genom att hälla vatten igenom fällan, blåste också :lol:, blåste även i alla slangarna och inget stopp. Jag kontrollerade kanalerna genom att köra in ståltråd men var inte säker på hur långt in jag skulle trycka in..
Så blir väl till att prova med kanalerna i blocket då? Räcker det nu med att försöka sig på att ta ner tråget och gå den vägen eller ska jag göra både tråget och ta bort insuget?
Ni och jagrullar.se är kanon!!! TACK :D