- ons 02 jul 2014, 22:56
#877003
Jag jobbat med driver support på Volvo. FCW funkar endast i fart. På inställning lång är den väldig lätt att få fram. Faktisk vill jag säga att "lång" är ett testläge som du tröttnar på i längden.
Ett sätt att testa på är att ligga bakom en bil på motorvägen, gör kickdown 30 m bakom bilen, acca i filen och omkör i sista ögonblick. Då får du FCW varje gång.
Jag känner inte senaste generation men de första 2 generationer var FCW endast kopplat till kameran i framrutan.
City safety användar lasersensor i framrutan och den kan du inte provocera fram medmindre du tycker om att krocka bilen. Det känns väldigt väldigt läskigt att inte bromsa själv och vänta på autobroms för det är verkligen i sista ögonblick. Sluta testa eller köp samma ballongbilar som Volvo testar med.
Var nöjd med FCW och city safety. Det är riktigt riktigt duktiga killar som jobbar med det på Volvo och jag kan garantera dig att det funkar. Jag hoppas inte du kommer att behöva det - men i så fall vill du bli väldig tacksam för att du valde att köpa en Volvo!
Ett sätt att testa på är att ligga bakom en bil på motorvägen, gör kickdown 30 m bakom bilen, acca i filen och omkör i sista ögonblick. Då får du FCW varje gång.
Jag känner inte senaste generation men de första 2 generationer var FCW endast kopplat till kameran i framrutan.
City safety användar lasersensor i framrutan och den kan du inte provocera fram medmindre du tycker om att krocka bilen. Det känns väldigt väldigt läskigt att inte bromsa själv och vänta på autobroms för det är verkligen i sista ögonblick. Sluta testa eller köp samma ballongbilar som Volvo testar med.
Var nöjd med FCW och city safety. Det är riktigt riktigt duktiga killar som jobbar med det på Volvo och jag kan garantera dig att det funkar. Jag hoppas inte du kommer att behöva det - men i så fall vill du bli väldig tacksam för att du valde att köpa en Volvo!