Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
robbe skrev:
Mikael G skrev:Jag tycker 2.5T känns rappare, dock den tappar ork på högre varv när fulltryckaren vaknar till liv på allvar. Ser man till vridmomentet så skiljer det 10nm till tefemmans fördel. Jag hade utan att tveka valt den nyaste av dom två.
På väg hem från Öland i sommras körde jag ifrån svågern som har en
t5 -01, med min -04 2,5t.

Robbe
Sov han?
av KalleH
Nu har jag iof en 2,4T och en S60 (03a) men jag kan säga att farsans V70 T5 från 04 är nått helt annat prestandamässigt än min som helt klart räcker till men ska man ha kul då tycker jag det är T5 som gäller. Sen är väl 2,5T lite rappare än 2,4T men karaktären lär ju vara densamma.
av mulb
OrsonGbg skrev:Jag vill ha en S60 med lågvarvsegenskaper som 2.5T och högvarvsegenskaper som en T5, det hade varit najs :D

...trimprogram är ett måste för att bilen ska gå som man vill...
Användarvisningsbild
av Ampy
Vad pratar ni om vet ni att det är så liten marginal mellan 2.5t 04 och t5 01 i axs så får t5 piskt och skit svårt för t5 att köra om vid toppfart har testat att köra äger en 2,5t
Användarvisningsbild
av Ampy
Ja så dessutom en chippad 2.5t har testas mot en t5 250 hk i 16 olika läge har t5 fått stor pissk men t5 2,3 vs 2,5 har ju skillnad så ska ni ha T5 köp den nya på 265 hk den är som ett djur steg 3 350 HK så ska det va!!
Användarvisningsbild
av samcan
robbe skrev:
Mikael G skrev:Jag tycker 2.5T känns rappare, dock den tappar ork på högre varv när fulltryckaren vaknar till liv på allvar. Ser man till vridmomentet så skiljer det 10nm till tefemmans fördel. Jag hade utan att tveka valt den nyaste av dom två.
På väg hem från Öland i sommras körde jag ifrån svågern som har en
t5 -01, med min -04 2,5t.

Robbe
din svåger kan inte köra bil , HAHA , skojjar ba. men vafan gör han för fel ?! hehe :roll: :lol: :shock:

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]