- fre 27 jun 2014, 22:08
någon här ute som kan förklara lite om hur man kan byta värmepaket på volvo s70 98, själv, har bekymmer med min s70 som har varit på lijas 3gånger nu med felkoder, felkodar på förarsidans motorspjäll, dom har bytt men den ville inte funka heller, bilen krånglar med att det bara kommer in väldigt varm luft, går inte att reglera tempraturen och inte heller längre om man vill ha luft på typ fötter framrutan, för varje gång dom haft den inne på felkod så "flippar" bilen ur mer och mer.så nu har jag iskall luft på förasida,passagerasida varmluft.och det är bara domma fläktarna el ventilation som det går att få luft ut i. :( dom har försökt att kallibrera men det funkar inte heller, sist nu så trodde dom att något har hängt sig som gör att "bilen" tro att inte spjället funkar. det var det som dom trodde, typ tyckte inte att det var värt att laga den, men jag gillar min pärla så finns det någon här som har några förslag??? vore super tacksam, kan dessutom tilllägga att jag har glykol läckage under golvmattan på förarsidan nån som vet nåt om detta med? kan detta ha något med att värme systemet inte funkar?