- mån 09 jun 2014, 00:02
Inga lampor ska kunna lysa genom att koppla in en Dice i USB.
Du måste vad jag vet installera VIDA med den skiva som medföljer då denna är specialanpassad till din DICE, dvs dem andra kopiorna av VIDA fungerar ej.
Dock har jag aldrig fått ful Dice att kunna felsöka min bil
Joeni skrev:Hej,Du har köpt en "ful Dice", dvs den enklaste kopian av Dice enheterna.
Har köpt en KinaDICE och just fått hem den.
Det visade sig att jag fick en med blåa dioder.
Jag har ett VIDA som verkar fungera som det ska men jag får ingen kontakt med DICE.
När jag sätter i USB-kabeln så lyser Vehicle interface status konstant och USB com status blinkar till och slocknar. Sen tänds Firmware status och lyser konstant även den.
Jag installerade Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge (COM 10) drivrutinen och den känner av när jag sätter i USB-kabeln för då poppar detta upp under portar i enhetshanteraren. Däremot så händer inget mer. Jag ser inget om DICE i enhetshanteraren och jag kan inte se enheten vare sig i VIDA eller DICE diagnostic tool.
Jag har testat att sätta i en strömkabel fån min bärbara hdd (12v) men det verkar inte som att enheten känner av detta, för inga lampor lyser med bara strömkabeln ditsatt. Däremot känner den av om jag kopplar in obd2-kabeln i bilen. Det blir dock precis samma sak som med bara USB-kabeln. Alltså osynlig i VIDA etc.
Är det någon som har tips på vad jag ska testa innan jag ger upp och klagar till säljaren?
Är det något jag uppenbart gör fel?
Inga lampor ska kunna lysa genom att koppla in en Dice i USB.
Du måste vad jag vet installera VIDA med den skiva som medföljer då denna är specialanpassad till din DICE, dvs dem andra kopiorna av VIDA fungerar ej.
Dock har jag aldrig fått ful Dice att kunna felsöka min bil