Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
JT skrev:Har ju ingen sådan garanti, har mailat bildeve i HBG där jag köpte den förra året, men jag tror inte att dem fixar det med goodwill, har ju konsumentköplagen också, men jag har mailat Bilia i Malmö om det går att ta det på brandförsäkringen, annars vet i tusan hur jag ska fixa det.

Var fick du klädseln ifrån??

Brandförsäkringen brukar kunna täcka den typen av skador.
Kolla med ditt bolag.
av JT
Det är ju Volvia, har mailat en förfrågan till dem.
Bara att hoppas på det bästa!
av Kena
Har ju brunnit ett antal Volvosar där det brunnit i sitsen, kolla med Volvo om det är nått du behöver byta så det inte händer igen.
av cme
Jag hade samma problem. Gjorde en anmälan till försäkringsbolaget. Kontaktade sedan Bilia som löste allt praktiskt. 1200kr i självrisk. Ny dyna, klädsel och värme. Fick dock ingen ersättning för kläder som förstördes.

cme
av JT
Det går på brandförsäkringen, bara 1200kr, har aldrig hänt på någon annan bil jag har haft, Volvo premium, jo tack.....
av Kirre
Jag har sett en Audi med samma problem.
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
JT skrev:s60 -02

Nu har efter 8000 mil stolsvärmen bränt hål på sittdynan på förarstolen.

Vad kan en begagnad stol kosta?? Beige komfort stol, ej halvskinn eller helskin, ej elektrisk.
Passar V70N stol??

Vad kan det kosta att klä om sittdynan?
MVH Jan
Har du varit på returbilen.
Dom tar 200kr för en stol, visserligen får man skruva av den själv men det kan det vara värt.
av JT
Hittade ingen på returbilen, men en bra site, kan vara bra att komma ihåg till en annan gång!

MVH Jan
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Dom får in nya skrotbilar med jämna mellanrum, så man får chansa och åka dit och kolla om delen man behöver sitter kvar på bilen.
Går tyvärr inte att få info om delen finns kvar eller inte, utan man får köra dit och kolla.
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]