Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
Soe69 skrev: Tackar
På radio är det lätt men på AC lite hårdare och kräver lite våld.
Varsågod! :)
Jag förstår, men det är alltså samma metod för båda? Fast mer kraft på som behövs på AC ? ;)
Användarvisningsbild
av Soe69
Nexus skrev:Den är riktigt fin. Du har inte funderat på en R-front? :D

Tack.
Har funderat på R-front men då kan jag inte använda summum lister och jag tycker om dom men jag kommer förmodligen att sälja bilen pga att jag har en bil för mycket.
Lite svårt att värdera bil dvs sätta pris. Den är mycket påkostat men den är fullutrustad och såna bilar är inte så många.

Här kommer bild på min nya bil en X5 4,0D XDrive

Bild
Soe69 skrev:Tackar. Bilen är jättefin och jag har haft den i 10 år utan några problem. Välvårdad och servad varje år. Finns massor med reservdelar till den. :D
Som självutnämnd totalnörd på bl.a V70N tycker jag mig kunna se skillnad på ombyggda och "äkta" facelifts, till exempel. Men nyss blev jag i ett svagt ögonblick väldigt konfunderad över hur du hunnit ha en facelift-V70 i tio år :oops:

Bara av nyfikenhet, vad har ombyggnationen kostat ungefär? Har bara funderat på om en pre-facelift är mer prisvärd att bygga om än att köpa en färdig facelift...
Användarvisningsbild
av Soe69
regeeN skrev:
Soe69 skrev:Tackar. Bilen är jättefin och jag har haft den i 10 år utan några problem. Välvårdad och servad varje år. Finns massor med reservdelar till den. :D
Som självutnämnd totalnörd på bl.a V70N tycker jag mig kunna se skillnad på ombyggda och "äkta" facelifts, till exempel. Men nyss blev jag i ett svagt ögonblick väldigt konfunderad över hur du hunnit ha en facelift-V70 i tio år :oops:

Bara av nyfikenhet, vad har ombyggnationen kostat ungefär? Har bara funderat på om en pre-facelift är mer prisvärd att bygga om än att köpa en färdig facelift...

Hej
Om du hade läst hela tråden så kunde du se att jag började modda bilen 2008. Faceltft V70N kom 2005 och då ändrades rätt mycket. Jag har haft bilen sen 2004 och då var den inte faceliftad.Den är helt faceliftad nu till 2007 dvs classic. Tror inte att du kan hitta nånting på min V70 som vissar att den är 01.
Det har kostat mig rätt mycket både pengar och min tid men jag tycker att det ät roligt med modifikationer samt att jag får alldrig dom pengar tillbaks om jag säljer bilen. Jag kan få mer för min bil i delar dvs om jag säljer den i delar en hel.
Värde på en pre-faceliftad eller färdig faceliftad kan jag svara på. Det får du bestämma själv.

Kostnad på min V70 ligger mellan 40000/50000.
Några ex.

Facelift framlampor 3200:-
Facelift baklampor 1750:-
Facelift front fram 1700:-
Facelift bak stötfångare med r spoiler 2300:- med lackering
Facelift Sidokjolar 300:-
Ratt med airbag 2500:-
Classic DIM 300:-
Luftriktarna,torkarmar,handtag,HU 850 panel,ECC panel,mittkonsoll,spaceball,Dörrsidor facelift sport 3600:-
Bakspeglar elinfällda 2600:-
Bakspegel kromkopår 800:-
Aluspakarna Tork/blinkers(Classic) 200:-
-Motor till bakruta(facelift) 150:-
-Classic rails 500:-
Summum lister 2300:- med lackering.
Kromade dörrhandtag 600:-

Bara dom här delar har kostat mig 22800:-

Hoppas att du har fått svar på dina frågor.

Mvh
Esad
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

https://youtu.be/afO3Hz90ulk

Verkstadshandbok

Har en s40 2004, söker verksdadshandbok p&ari[…]

Lyftare 2,4, B5244S4