Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Förstår inte riktigt det här med att om man kör mycket kan man väl välja en tråkigare motor (D4), kör man lite en roligare (T5). Ju mer man kör, desto mer njuter man av en roligare motor!! Sen är nog T5 snål och ger mer glädje varje dag än en D4 (som ju också såklart är en ok motor...).
PH
av Droopy
perhall skrev:Förstår inte riktigt det här med att om man kör mycket kan man väl välja en tråkigare motor (D4), kör man lite en roligare (T5). Ju mer man kör, desto mer njuter man av en roligare motor!! Sen är nog T5 snål och ger mer glädje varje dag än en D4 (som ju också såklart är en ok motor...).
PH
fDet är väl mest för de som räknar centilitrar och pengar, jag betalar lätt en femhundring mer i mån i bränslekostnad för att få köra en roligare motor. För min egen del är det inköpet som bromsar, hade jag haft råd hade jag kört en T6a men det räcker inte pengen till, tyvär.

Men T5an tycker jag är prisvärd idag.
Men det är kul att många räknar på centilitern, snålkör så att dom inte ens kan ha på ECC osv osv.

Tänk om dom hade räknat på värdeminskning istället :lol: :wink: Sparar 50 kr i månaden på bränslet men 50% av bilvärdet efter två år! :wink:
av perhall
Jag känner en del Volvohandlare och har nu känslan att de tar in T5 som demobilar! Har inte exakta data - XC90Executive kanske vet mer - men det är en omsvängning från att bara ha tagit hem dieslar (och nån enstaka T3-T4) som demobilar!
PH
Känns överlag som att den nya T5:an har kommit i skymundan i marknadsföring, då det varit mycket fokus på nya D4. V70 T5 vann över Bmw 528i i teknikensvärld test i vintras mycket beroende på att motsvarande BMW kostade runt 100k mer. Den fick också lägre verklig förbrukning än 528i. Runt 0,8 drog den i verklig körning & det får väl anses som bra då en 2,5T automat drar betydlig mer. :)
av Droopy
ORE går nu för endast 9900:- såg riktigt snygg ut inredningen måste jag såga och grymt skålade stolar i V60in, lär ju aldrig gå att kombinera T5 business edition och ORE el? måste försöka ta mig in i morgon och höra mig för.
av Tjocken
Ore= ocean race va?
Jo det går fint att kombinera dina val ovanför. Enbart lägga ihop det så går bilen på listpris på 328'. Bara att åka och köpa! ;) ocean race är sjukt grymt! Fick min i tisdags. Toknöjd med det valet! :)
av Tjocken
Ja men visst! Bara köpa direkt ju! Haha!

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]