Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Adamp skrev:Var är det för årgång på din 855? Är den 93 eller bakåt eller är den den nyare 94 till 97? är den den "nyare så måste hela länkarmen bytas" Det gjorde jag både igår och förgår jag har en 94 bökigt men går känns mycket annorlunda att köra nu hårdare i fjärdingen men mycket lättare att kontrollera och styra eller snarare mer kontrollerad fjärdings rörelse. Jag har också vibrationer vid drag lägg har haft det sen jag köpte min orkar inte tänka på det längre. Jag kollade mitt motorfäste vid kamremmen och ja det är slut det är vanligt dom ger efter av någon anledning :roll:
Precis bytt styrleden men missljudet kvarstår, vet inte riktigt vad det kan va men antagligen det dubbelmassiga svänghjulet så det finns inte så mycket annat nu som kan klonka
av *pettson*
Adamp skrev:Var är det för årgång på din 855? Är den 93 eller bakåt eller är den den nyare 94 till 97? är den den "nyare så måste hela länkarmen bytas" Det gjorde jag både igår och förgår jag har en 94 bökigt men går känns mycket annorlunda att köra nu hårdare i fjärdingen men mycket lättare att kontrollera och styra eller snarare mer kontrollerad fjärdings rörelse. Jag har också vibrationer vid drag lägg har haft det sen jag köpte min orkar inte tänka på det längre. Jag kollade mitt motorfäste vid kamremmen och ja det är slut det är vanligt dom ger efter av någon anledning :roll:
När dom fästena är slut uppstår oftast vibrationer i fart. Det beror på att höger drivaxel får fel läge när den arbetar.
Vibrationer vid start brukar uppstå av två olika anledningar.
1 Dåligt fäste/ fästen. Ovanpå eller under motorn. OFTAST är det under/framför motorn problemet ligger.
2 Dålig yta på svänghjulet av antingen slitage eller olja. Hursomhelst så studsar kopplingen helt enkelt i dragläget.
Åtgärdas med annat svänghjul och ny koppling. Eller för den delen omsvarvning av svänghjulet om det är möjligt, samt en ny koppling.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.