- tis 07 jan 2014, 22:07
dieseltuc skrev:En utmärkt bil med 7 års nybilsgaranti 15000 mil eller 3 år om du kört mer.Man kan ju tolka detta på olika sätt, dels att de är kaxiga och erbjuder fina garantier för att ingen kommer att utnyttja dessa, eller så är det för att första ägaren skall vara hyfsat nöjd och få alla fel fixade så att han/hon köper en Kia nästa gång också. Jag kommer att vara andra eller tredje ägaren och snart ha en bil utan garantier. Om bilen går sönder stup i kvarten så är det ju bra med garanti, men det är ju ändå en skitbil då. Nu tror jag inte att Kia pajar speciellt mycket mer än någon annan bil.
dieseltuc skrev:Rost ??Just det, du har ju svaret i "en så ny". När den inte är så ny längre? Fast enligt rostskyddstest så ligger Kia bra till med en fyra i betyg på de flesta modeller de flesta japanska bilar når ju knappt upp till en trea.
Nu snackar vi inte 70 tals bilar, inga som helst problem på en så ny bil.
dieseltuc skrev: Det handlar en hel del om vad du är beredd att lägga.Exakt. Jag lägger inte den sortens pengar på något som känns så billigt. Förnuftet säger "ja" men hjärtat säger "nej för fan". Men jag har lurat mig själv andra gånger också :D
"I didn't hear the question but the answer is aliens"