Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av removal
Sitter och tittar efter ny bil.
Blir en s60 eller v70 diesel .
Har tidigare aldrig haft diesel bil men nu blir det köra 25 mil om dagen så har inte så mycket väl om man tänker på förbrukningen!
Något man bör kolla extra noga. Några växellådor som är extra känsliga från 2005? tiptronic??

Kommer förmodligen bli en bil som gått 30 000mil minst.
av zxcvbn
Om jag vore dig och skulle köpt en långmilare, så skulle jag velat att lådan är bytt om det är en Automat, dem brukar väll hållla kring 30-35k? (rätta mig om jag har fel, hört bara rykten om sådant )

Annars så är ju motorerna bra, bara knatar på, Farsan pratade idag med en som hade en V70 Diesel som gått 65.000mil och då var lådan bytt (Automat)

Sen så är det en D5 så se upp för virvelspjället, men det bör vara bytt för länge sedan i sådana fall :)

Sen skulle jag sett upp för rost på skivor och stag m.m, då min Gammla S60 D5 som hade gått 9100 mil redan hade börjat rosta där, det var en gammal Stockholmsbil...

Min nuvarande V70 2,4D -07 har gått 15,600 så den har några mil kvar, och bara körd här i saltfria Lappland.

Svärdottern har min gamla bil, en V50 T5-08, […]

Strålkastarspolare och polvändning

Bifogar ett schema för högtrycksspolning[…]

Volvo xc70 2011

Dock är batteriet nytt sen 4 veckor tillbaka […]

Carplay Trådlös adapter

Har precis själv beställt en Carlinkit m[…]