Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Sitter här och funderar på att stoppa i lite bättre lampor för hel och halvljuset, Philips Visionplus blir det till halvljuset som är H7. Men vad sitter det för lamptyp i helljuset, är det HB3 eller H9?

Verkar som att varken HB3 eller H9 finns i någon värre variant varken hos Osram eller Philips. Nån som vet om det finns några bättre lampor för helljuset, med bättre menar jag ett bättre ljusflöde och inget blått krimskrams? ;)
Senast redigerad av 1 Bosa, redigerad totalt 0 gånger.
av CANBus
H9 sitter det.
Användarvisningsbild
av Bosa
CANBus skrev:H9 sitter det.
Ok, tack och bock. :)

Nån som vet av en vettig H9:a eller är det standardlampa som gäller för hel?
Ska iofs på extraljus så helljuset har ju inte riktigt samma effekt då.
Användarvisningsbild
av Bosa
Verkar inte finnas H9 i de "värre" serierna iaf. Ska iväg imorgon och köpa mig ett par Philips VisionPlus H7 till halvljuset och eventuellt Philips Premium H9. H9 ligger för övrigt på 65 watt och Premium verkar vara Philips standardlampor.
Användarvisningsbild
av Mikko
Jag köpte Philips X-treme Power (+80%) till halvljuset (H7) och tycker att det blev ett "starkare" ljus än Philips Vision Plus som jag hade förut. Till helljuset köpte jag någon lampa (HB3) som gav +30% mer ljus (kommer inte ihåg märket) och tycker att det blev ett "starkare" ljus jämfört med standardlampan som satt i. :idea:
Användarvisningsbild
av Bosa
Mikko skrev:Jag köpte Philips X-treme Power (+80%) till halvljuset (H7) och tycker att det blev ett "starkare" ljus än Philips Vision Plus som jag hade förut. Till helljuset köpte jag någon lampa (HB3) som gav +30% mer ljus (kommer inte ihåg märket) och tycker att det blev ett "starkare" ljus jämfört med standardlampan som satt i. :idea:
Finns X-treme Power i Sverige, finns inte med på Philips hemsida vad jag kan se? Låter intressant annars. :)

Philips H9 Premium ska ge 30% mer ljus så det kanske lönar sig att byta även dem mao.
Användarvisningsbild
av Mikko
Jag köpte mina lampor i Finland. Jag visste inte att dem inte säljs i Sverige. Vad kan det bero på? :?:
av Daddan
Mikko skrev:Jag köpte mina lampor i Finland. Jag visste inte att dem inte säljs i Sverige. Vad kan det bero på? :?:
Säkert för att det är mörkare i Finland. :D
Användarvisningsbild
av Bosa
Philips VisionPlus H7 inhandlade nu, ska försöka få dit dem ikväll och se om det blir någon skillnad. De hade tyvärr inga Philips H9 hemma så det blir bara halvljuset som byts.
Användarvisningsbild
av A80TD
Bosa skrev:
Mikko skrev:Jag köpte Philips X-treme Power (+80%) till halvljuset (H7) och tycker att det blev ett "starkare" ljus än Philips Vision Plus som jag hade förut. Till helljuset köpte jag någon lampa (HB3) som gav +30% mer ljus (kommer inte ihåg märket) och tycker att det blev ett "starkare" ljus jämfört med standardlampan som satt i. :idea:
Finns X-treme Power i Sverige, finns inte med på Philips hemsida vad jag kan se? Låter intressant annars. :)

Philips H9 Premium ska ge 30% mer ljus så det kanske lönar sig att byta även dem mao.
Ja, de finns i Sverige. Köpte nyss en 2-pack. Dyra var de (276 kr/ par). Jag får återkomma med omdöme när jag har hunnit köra lite. Jag bytte den trasiga och slog på lysena utan motorn igång (-17 ute) och skillnaden mot den andra ser ut lovande.
Konstigt att de inte finns med på hemsidan.
S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]