Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
joel80 skrev:
mattish skrev: Efter tankningen och många mil i alperna visar den 0,51. Är rullmitståndet så mkt lägre?
Förstår inte riktigt.. du fick 0,52 på autobahn och 0,51 i alperna.. det är inte stor skillnad. Borde blivit större om hastigheten var lägre.. men mycket backar kanske "motverkar" sänkningen?
Alpbackarna gör underverk för förbrukningen anser jag. Kanske var inte mätaren nollställd?

Visst drar bilen mer soppa uppför berget än på en platt väg men nedför rullar man mycket lätt samt motorbromsar vilket i alla fall för mig alltid lett till rekordlåga förbrukningssiffror. Och nej jag kärringkör inte på vägarna utan står på mer än de andra turisterna och blir som regel bara omkörd av "locals" och galna tyskar. :D
Nej det blev kanske lite tokigt. Men så fort jag rullade av färjan i Tyskland så började låga förbrukningssiffror uppenbara sig. Siffror som ALDRIG visat sig i Sverige när man ligger på motorväg i 130 km/h. Det var det jag menade med lägre rullmotstånd. I början med svensk diesel och efter det med tysk diesel. Förbrukningen sjönk något efter att fått i tyskdieseln.

Ang. Powershift så är den inte helt optimal här nere. Den vill gärna skaka en del eftersom den lägger sig på låga varvtal, så manuella läget får användas en del i backarna. Motorn är trött när det går uppför, men det är ingen nyhet. Dock funkar det ok på Autobahn, men visst hade det varit fint med några tiotal pållar till.
Fokuserad skrev:
Bild

Här avslöjas även mitt senaste projekt. Fyra internetöl till den som ser vad som hänt med kärran! Ledtråd: färg.
Svartlackerade backspegelkåpor
av zxcvbn
förvisso igår men
Tagit bort takboxen som suttit där sen -07, tvättat, dammsugit och torkat inredningen, Tagit bort allt klister och tejprester som suttit där i 7år , med svinto ,svin bra.
Fokuserad: Snyggt det blev! :) Höll färgen bra med tanke på midsommarresan?
grillchips skrev:Fokuserad: hoho! Tur att den är ren! ;)

Basberoende: mars 07 var min inte ens född. :D

Haha kan så vara. Den börjar bli till åren kommen. Planerna börjar ju gå åt bilbyte, men till vad är ju frågan...
Användarvisningsbild
av SvenB
Haft den på service. Det fanns inga upptäckta fel. Hoppas att besiktningen på onsdag har samma besked :D
Varit inne på 12000 mila service av V70:in
Användarvisningsbild
av SvenB
Varit på besiktningen med bil och släp. Blankt papper på båda. Så min förhoppning från i måndags infriades. :D :-)-)
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 1912
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]