Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JonnyRocker skrev:
mrtdi skrev:Har för mig att jag läst att det krävs Sensus Navigation med röststyrning för att det ska fungera.
Men är inte helt säker på det.
Jag har en XC60 D4 MY14 utan Sensus Navigation. Kör även en iPhone 5s med senaste iOS. För mig fungerar det utmärkt att få mina meddelanden (SMS/iMessage) upplästa i bilen.
Behöver några specifika inställningar göras eller ska det lira out-of-the-box så att säga så
fort iphonen är blåtandsansluten med bilen?
JonnyRocker skrev:
mrtdi skrev:Har för mig att jag läst att det krävs Sensus Navigation med röststyrning för att det ska fungera.
Men är inte helt säker på det.
Jag har en XC60 D4 MY14 utan Sensus Navigation. Kör även en iPhone 5s med senaste iOS. För mig fungerar det utmärkt att få mina meddelanden (SMS/iMessage) upplästa i bilen.
Har inte navigation men det verkar inte behövas eftersom det funkar för andra utan.

Undrar vad det hemliga tricket är :)
CHSC skrev:Jag fick min iphone 5 att fungera genom att gå in i inställningar på telefonen, välj Bluetooth, trycker på i vid XC60 och sätter på visa notiser.
Snyggt, det var tricket som löste det! Nu fungerar det som tänkt.
Eftersom det är ett rätt segt 3G modem som sitter i bilen är förmodligen inget annat än täckningen som operatören påverkar. Med andra ord, välj den som har bäst täckning och pris i de områden du befinner dig.
Drfeelgood skrev:hej på er.
väntar ivrigt på en s60 och funderar på vilken operatör som är bäst om jag vill ha ett simkort med surf i bilen???
kommer nog bara att använda mig av Tunein för lite goa radiokanaler.
vad tycker ni?

ola
Skulle undvika Telia, deras 3G nät är som en hålig ost tillsammans med överbelastning, bland de högsta priserna för surf tillsammans med Telenor. Tele2 (självklart Comviq) och Telia (Net4Mobility) delar 3G nät. Således samma dåliga 3G. 3 är den billigaste aktören på marknaden med bäst nät för mig där jag bor (bohuslän).
Eftersom att din bil bara stödjer 3G och du bara ska lyssna på radio tycker jag att du ska välja 3's minsta 3G abonnemang med 5 GB 3G surf i maxfart (dock stödjer bara bilen runt 3 Mbit/s) för 119 kr/månaden. Utan bindningstid.
Bild

Telenor ger dig 4 GB för 199 kr/månaden (dock ingår router du får delbetala i 24 månader).
Bild

Telia ger dig 3 GB för 99 kr/månad utan hårdvara och bindningstid. Bild

Tele2 ger dig 15 GB för 199 Kr/månaden utan hårdvara och bindningstid.
Bild

Slutligen har vi hallon som ägs av 3 och är som Telenors Vimla, Telias Halebop och Tele2's Comviq. Dom erbjuder antingen 20 GB surf för 149 Kr/månad eller 3 GB för 89 kr/månad. Eftersom dom går i 3's nät så har du samma täckning som hos 3. Bild Du kan välja mellan kontantkort eller abonnemang för samma pris, men eftersom att det är varken bindningstid eller uppsägningstid så är enda skillnaden att på kontantkort så får du föra över pengar själv varje månad, annars går det på autogiro.

Personligen skulle jag valt hallon 20 GB för 149 kr/månad. 3 GB känns väldigt klent och du kanske hittar andra funktioner du vill nyttja (eller dela internet).
patnil68 skrev:Jag har personligen valt Telia "Mobil Bredband Kontant", 5 Gb surf för 299:- (du laddar själv). Gäller i 6 månader
(snitt 0.83 Gb/mån).
Funkar ypperligt för att använda Tunein-appen och lyssna på.
Dock reserverar jag mig hur det blir efter uppgraderingen, då blir det ju möjlighet till "Rdio" och "Storytel" som kanske ökar datatrafiken. Då finns det möjlighet att "tanka" upp med 10Gb/499:-/6 mån.

Länk;
https://www.telia.se/privat/bredband/ab ... nd-kontant

Vänlig hälsning.
Patric
Använder man under 0.8 GB/mån så är det ju mest prisvärt, men då kan du inte använda tunein särskilt länge. 0,5 GB Surf räcker till 15 minuter strömmad musik om dagen enligt Telia. Annars är ju Hallons 20 GB för 149 kr/mån mest prisvärd, då en GB kostar 7,45 Kr mot 59,8 Kr per GB hos Telias 5 GB kontantkort och 49,9 kr/GB med deras 10 GB variant. :)

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]