Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Brosten
Stör mig något fruktansvärt på att bakrutetorkaren lutar ner över lacken istället för att hålla sig på plats på rutan. Har insett efter att börjat titta på andra V70II som rullar på vägarna att detta verkar vara ett vanligt fenomen. Låg bakom en sproilans ny XC70 på väg till jobbet idag, även den hade denna deffekt.
Någon som vet något bra sätt att lösa det på? Eller är det att lossa på armen, vrida den några grader och sen montera tillbaka den som gäller? Så att den inte har möjlighet att komma så långt ner...
Användarvisningsbild
av MartinS
Samma sak på XC60. Jag har flyttat upp den ett hack, det löste problemet. Ibland gör det att den stannar lite för långt upp, men hellre det.
av Brosten
MartinS skrev:Samma sak på XC60. Jag har flyttat upp den ett hack, det löste problemet. Ibland gör det att den stannar lite för långt upp, men hellre det.
Är det bara att lossa en mutter för att med avdragare få loss armen eller är det annorlunda på baktorkaren på en V70?
av Lövet
Polerade fälgar är inte kul efter första kantstötningen. Omöjligt att snygga till på egen hand.
av Brosten
StefanN skrev:På nåt sätt känns det som orginalfälgar snyggare, finns ju några 19" att välja på.
Hahaha.. Visste att det skulle vara som att svära i kyrkan å nämna eftermarknadsfälgar på detta forumet :) Men saken är den att original fälgar är så vanligt så att jag ser ett flertal om dagen när man är ute och kör i Göteborg med omnejd.
Lövet skrev:Polerade fälgar är inte kul efter första kantstötningen. Omöjligt att snygga till på egen hand.
Har haft 19" polerade fälgar sammalagt 4gånger tidigare, bara 1 av de uppsättningarna har skrapats ( av sambon, inte mig själv ). Har man fälgar med risk för skrap, då anpassar man sin körning därefter.

Men det viktigaste av allt är följande, efter att jag helt själv valt de senaste 7 uppsättningarna med fälgar till våra tidigare 3 bilar så har hon bestämt att det är hon som ska bestämma denna gången. Och för att utrycka det milt så har vi INTE samma smak när det gäller fälgar :)
Får se vad det lutar åt, men behöver nya däck inför semesterns resor då nuvarande däck är ganska rejält slitna.
Användarvisningsbild
av grillchips
Visa henne dessa! 8)

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Visa din semesterbil(d)