Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får fortfarande inte det gå ihop att chippet skulle påverka gaserna som bildas i vevhuset som sen"renas" i oljeavskiljaren och leds tillbaka..... Har du stopp på vägen går trycket ut på annat ställe. Trimmar du mycket brukar man ta upp vevhus ventilations gångarna men då snackar vi mycket effekt inte en vanlig chippning...
av *pettson*
Mer ladd är lika med mer leakdown i det här fallet. Som är lika med mer vevhusvents gaser. Eftersom turbinhastigheten är förändras vid fullt ladd, men munstycket för vevhusventen inte är det, så blir kalibreringen/ upptagningen ineffektivare när man använder sitt högre ladd. Så att vevhuventen inte är perfekt är att leva med. Men som alla sagt så är rengöring av vevhusvent endast möjlig om man river bort insuget och börjar från blockets kanaler för att sen följa allt utåt.

I övrigt är 0.6 bar orginal ladd. Inte 0.8.
av *pettson*
Olofmikael skrev:2200:- för alla delar å jobb :)
Billigt!
Delarna är inte billiga, menar med fålla o slangar o klämmor, och så fick du minst en timmas jobb när man rev bort insuget för kontroll/rengöring i blocket. Med lite otur händer det att man måste riva oljetråget också för att få vevhusventen ren.
ja, de är överkomligt, men då gör jag mycket gentjänster åt dom plus att jag har väl nån slags stamkund rabatt... :)
Tänkte iallafall sätta tillbaka original chipet tills jag unnar mej ett från en känd leverantör.
Precis som pettsson säger så vill ja minnas att 0.6 var org ladd, vore därför läckert å få upp de litegrann å slippa problem å ombyggnation av motor osv osv.. (höga krav, suck.) men de kmr väl så småningom, när en ny koppling hittat hem också.

Vill önska er alla en fortsatt glad midsommar, en annan knegar på i helgen så man ha råd me alla prylar te bilen :)

/micke
Sådär, nu är allt utbytt å bilens original chip sitter. Fy fasiken vilken skillnad de är att åka org gentemot chippat. Slutsumman blev 1851kr för byte av allt som ska bytas (fälla, insugspackn... Osv osv) :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw