Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brink
Nu ska jag försöka få min 850 ut på vägarna igen, jag har nyligen bytt drivknut på den men det är några problem till, när den ska startas så går den på mycket låga varv, runt 500 varv ungefär, kan det bero på att bensinen är gammal? (bilen har stått avställd i ett år) eller ska jag lufta vevhusventilationen?, bromsarna tar lite dåligt så dom ska luftas, sen är värmefläkten helt död, hur mycket kostar en sådan och hur mycket måsta man riva i instumentpanelen för att byta?
Användarvisningsbild
av totte855
Hej!

Kupéfläkten till bakam handsfacket, den sitter med torx skruvar. (4 el 6 st.). Kupéfäkt finns att köpa på Mekonomen.

Mvh

Totte
av Freddan L
Tja en ny värmefläkt på volvo gick lös på 3100kr och jag bytte den på ca 1.5tim, det var grisenkelt.
av *pettson*
Freddan L skrev:Tja en ny värmefläkt på volvo gick lös på 3100kr och jag bytte den på ca 1.5tim, det var grisenkelt.
En ny motor kostar 900 på mekonomen.. det tar 15 min att flytta över allt som flyttas ska.. bytet tar 20 min.. totalt 900 plus 35 min..
av brink
okejokej, tackar för tipsen,

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]