Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo850T5
jag är bara 14 så jag är väl inte att lyssna på egentligen håller jag väl med om. min bil klarar ju iallafall en besiktning utan problem vilket dessa bilar inte skulle klara den är nylackad för att den har fått något på huven och tryckt till den där men front plåt, skärmar mm är bytt och därmed omlakerat med. ramen är ej sne. om man tänker bort rosten och att den är smutsig och blek och sånt, så skulle den övriga vara i ny skick på denna. interiören är bara riktigt smutsig men finns inget slitage på det förutom hunden som gnagt på säterna och trampat sönder en plast bit an mitt konsolen.
av Volvo850T5
ska ju fixa alla fel på den såklart. jag tog en titt på den under den nu och inte en ända bult eller skruv är rostiga. något som det nu var rost på så var det bromskölden som var ganska dålig. ska ta några bilder så ni kan få se. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
De bilarna du länkar var också för högt prissatta i mitt tycke. De lär inte få de där priserna. 3500 för en med rasad bakaxel... Jo tjena. Han kommer få betala för att nån ska hämta den är min spådom.
av Volvo850T5
crumpets skrev:De bilarna du länkar var också för högt prissatta i mitt tycke. De lär inte få de där priserna. 3500 för en med rasad bakaxel... Jo tjena. Han kommer få betala för att nån ska hämta den är min spådom.
tyckte jag med och därför länkade jag dom. 3500 är väl vad min skulle vara värd och jag satta ihop allt igen. allt på min funkar förutom ac och lådan som är lite knasig men det var vist dålig olja i den.
av Volvo850T5
lådan låter bara på 5ans växel som är ett vanligt fel på m47. acen har dåliga packningar annars inget fel. karossen är inte slut inte på långa vägar. ENDAST EN dörr är dålig dom andra har bara små små bitar av ytrost. bak luckan är i bättre skick än dörren och är värd att laga för hand. bara en liten gummi bit som låsnat så det rostat kring den. INGEN rost runt rutan på den. ska ta bilder på den under och på dörr/bak lucka nu.
Användarvisningsbild
av crumpets
Att du tycker så är solklart, men ingen köpare kommer tycka det där är smågrejer... De flesta köper inte ens en bil som låter konstigt i lådan. Att många andra 240 också låter på femman spelar väl ingen roll, vem vill köpa en trasig bil bara för att andra bilar också är trasiga?

Jag tycker det låter som en klockren projektbil för en ung kille. Småfix på en massa olika grejer så man kan lära sig mecka såväl plåt, rost, interörprylar, kanske fippla lite med växellådsolja, osv. Behåll den och ta vara på bilens goda egenskaper :) Du kommer tjäna massor av kunskap som kommer vara grym att bära med sig, men att tjäna några pengar på den: nej, tyvärr inte.
Att de andra personerna lagt upp överdrivna priser betyder som sagt inte att de kommer få det priset från en köpare. Det betyder bara på att de också är dåliga på att uppskatta ett pris.
av Volvo850T5
tack riktigt bra svar. hade inga planer på att sälja den. det va dom på pappas jobb som sa att den var värd ganska mycket. som sagt så ska jag behålla den och renovera den och troligtvis bygga traktor på den. kommer gå fordons linjen när jag gått ut 9:an så då kan jag ha massa redan. :)

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]