Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av forden34
Lucif3r skrev:Lustigt hur du försöker slingra dig undan att svara på frågan... Nåja...

Till skillnad mot siffror och teori är det omöjligt att felsöka en bil över nätet, jag har dessutom redan sagt vad jag misstänker(som du givetvis är alldeles för omogen för att ens kunna tänka dig) - men utan att titta på bilen och felsöka kan man bara spekulera.

Mitt råd? Lämna den till någon som verkligen vet vad han håller på med, inte någon topplocksskojjare.

edit: Jag antar att du ställde kammarna med ögonmått som dom flesta skojare gör?

Glömde tillägga att jag är blind så därav kunde jag inte ställa in kammarna med ögonmått
av *pettson*
Ja då kan väl tråden låsas då?
Eftersom allt finns och dessutom i perfekta mängder så finns det inte nåt problem på riktigt och därmed är allt löst.
av forden34
*pettson* skrev:Ja då kan väl tråden låsas då?
Eftersom allt finns och dessutom i perfekta mängder så finns det inte nåt problem på riktigt och därmed är allt löst.
ja om du är moderator kan du väl låsa tråden då
Jag trodde detta forum var till å få hjälp
Varför kan du inte ta åt dig att någon kanske är bättre än du
Varför kan du inte ta åt dig att nån kanske vet mer än du
Som jag sa tidigare och jag säger det IGEN

Jag har hållt på med maskinarbeten i alla möjliga material i 30 år
Jag har ugn å jiggar i alla format
Tänk före innan du spyr en massa galla över folk

Mvh Icke Besserwizzer bara en som har erfarenhet sen många år tillbaka
av forden34
Fan va trött man blir på människor som inte har nått annat å göra än å sitta å spela allan

Jävla pajas är vad du är i mina ögon
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Men om du nu vet så mycket varför behöver du hjälp? Varför står du med en bil som inte går som den ska, fastän du vet precis hur den fungerar?

Ber man om hjälp betyder det att man inte vet svaret, och då ska man inte sätta sig och grina i sandlådan när någon bättre vetande säger dels att du har klantat till dig, och dels gett en lång lista på saker som behöver kollas upp.
Men det är ju tämligen meningslöst att skriva något öht. Du sätter dig ju bara i sandlådan och grinar så fort någon säger något som inte faller herrn på smaken :roll:

Den enda som inte kan ta åt sig att någon vet bättre än dig är Du, och ingen annan :) Det finns ingen som kan allt, därimot finns det gott om folk som tror sig kunna allt, och står sen där med en bil som inte går som den ska :)
av *pettson*
Du kan ha hur många års erfarenhet som helst. Du har ändå gjort nåt som är emot det som anges i orginal renoveringshandboken för motorn. Och fakta är att väldigt många får ordentliga problem av det. Men få erkänner..
Det är kalas i övrigt att du har utrustning. Men du har inga fel på din bil förutom att den inte fungerar som den ska. Eftersom dom inte drivs av magi så finns det inte så många val. Antingen finns allt i rätt mängder i rätt tid. Eller så fungerar det inte som tänkt.
Du däremot är tvärsäker på att rubbet finns i rätt tid och att felet är där ändå. Det betyder kortfattat att 30 år inte lärt dej nåt.
Det är dags att felsöka om du ska lösa det här. Det finns inget snabbsvar.
Användarvisningsbild
av js1
forden34 skrev: Glömde tillägga att jag är blind så därav kunde jag inte ställa in kammarna med ögonmått
Berätta för oss hur du gjorde istället då?
av forden34
js1 skrev:
forden34 skrev: Glömde tillägga att jag är blind så därav kunde jag inte ställa in kammarna med ögonmått
Berätta för oss hur du gjorde istället då?

Exakt som det står i volvos utdragspapper,,,,fick dom av Bilia him self
Tolkar
Don
Lånade av Bilia då jag har bra kontakt där
Plus att jag använde verktyg
Användarvisningsbild
av js1
:-)-)
av forden34
*pettson* skrev:Du kan ha hur många års erfarenhet som helst. Du har ändå gjort nåt som är emot det som anges i orginal renoveringshandboken för motorn. Och fakta är att väldigt många får ordentliga problem av det. Men få erkänner..
Det är kalas i övrigt att du har utrustning. Men du har inga fel på din bil förutom att den inte fungerar som den ska. Eftersom dom inte drivs av magi så finns det inte så många val. Antingen finns allt i rätt mängder i rätt tid. Eller så fungerar det inte som tänkt.
Du däremot är tvärsäker på att rubbet finns i rätt tid och att felet är där ändå. Det betyder kortfattat att 30 år inte lärt dej nåt.
Det är dags att felsöka om du ska lösa det här. Det finns inget snabbsvar.
Om jag hade varit tvärsäker som du säger att jag har sagt så hade jag väl inte frågat här på forumet
Du kan väl komma med råd å inte sarkasmer
Bara för att jag har 30 års erfarenhet med maskiarbeten å material i olika metaller behöver väl inte mena att jag har erfarenheten i att skruva bil å elektronik
Trodde i min dummaste enfald att man kund få lite råd
Tror du inte jag har felsökt ??
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]