Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Lucif3r skrev:Skulle tänka mig att om effektsteget går sönder så händer en av två saker, antingen slutar fläkten fungera helt eller så fungerar den bara på en hastighet, troligtvis högsta isf.
i så fall borde/verkar mitt vara helt testa o drog på fläkten manuellt den gick igång segt som fan på högsta läget tog nog två sek
sen snurra den lite sakta den snurra även på lägsta på draget sedan sen slog jag av på engång
tänker inte dra i fläktspaken nått mer fören jag har en ny fläkt.
får hoppas att det inte vibbar i den fläkt jag får
ska byta i nästa vecka.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
fick min nya pirat fläkt har kolla på den ser inge vidare ut sämsta fläkt hjul jag sett så länge jag kan
minnas vobblar riktigt är orunt det låter som om den skulle behöva smörjas upp redan innan jag provkörde på ett löst
battri.
kolla om den skaka när jag körde den fullt på battrit konstigt nog så kände jag inget :-O)
men om farten skulle vara lägre skulle det nog vibba/skaka.
går det trögt att få av fläkthjulet på den gamla fläkten vill ju inte att nått ska pajja
inte på den nya heller hur gör man allt är ju av plast?.

funderar på att skicka tillbaka o gå till volvo sen.

glaa :D midsommar på er hasse
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
har nu bytt kupe fläkt igen till en annan piratfläkt grejorna i handskfacket ligger nu still och skrammlar inte känner inga vibbar längre runt handskfacket verkar funka bra nu. tror mig även ha hittat effekt steget tror det är en svart fyrkantig dosa till vänster om fläkten.

ska försöka renovera original fläkten för skojs skull när ja får lust :) .

Med vänlig hälsning hasse.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.