Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Är det någon mer än mig som tycker att Bilias kampanjpris på bla V60 D4 2015 inkl. nya 8-stegade automaten + 4WHD är riktigt lockande?
Frågan är om det finns någon "prutmån" på detta låga pris?
Användarvisningsbild
av MartinS
Du menar den gamla motorn, sexstegad låda och awd eller missförstår jag något?

Den är nog svårprutad.
Nya automaten finns bara till 2h drivna bilarna.

Vet inte vilka priser det handlar om men pruta tycker jag att du alltid ska göra.
Du kommer nog inte få ner priset mycket men varför betala mer för något som du kan få billigare.

ÅF kan sälja med minus bara för att sälja en bil. Sen ska man inte heller glömma att ibland får dom stöd från volvo för att få bilar sålda. Bra Bil gick 1000kr brutto i vinst när han skapa en offert, så pruta på du
av LJN
Aha, den g:a 5:an och 6-stegade automaten finns kvar som 2015 års modell. Då förstår jag varför prissättningen ser ut som den gör.
Tack för påpekandet!
/Lennart
Användarvisningsbild
av stoffe9
Det priset är å andra sidan mkt förmånligt.
av Lövet
Satsa på gamla femman. Skillnaden i förbrukningen är minimal (mindre än 1dl i verkligheten) men ljudet så oerhört mycket trevligare. Tyvärr kass automatlåda men man kan ju inte få allt :wink:
Undra om dom gjort något åt automatlådan för MY15. Tycker att min XC60 Black-R växlar grymt bra! Betydligt bättre än den V60 T6 MY12 jag hade innan (som jag tyckte var riktigt bra ändå). I vanliga D-läget går växlarna i väldigt mjukt och tidigt. Växlar man med paddlarna i S-läget blir det helt annorlunda. Betydligt mer "på" och dom går i fortare än vad jag varit van vid tidigare på någon Volvo.
Användarvisningsbild
av crumpets
De lär inte ha gjort något med lådan mellan de olika effektnivåerna. Att lägga ingenjörstimmar på att finputsa en kalibrering bortom vad som var godkänt när nya motorn(215hk var väl senaste uppdateringen av D5?) låter inte som något ens en rik OEM skulle göra, att ett pressat Volvo skulle göra det låter närmast otänkbart. Den stora skillnaden lär vara att du gått från bensinare till diesel.
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]