Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo850T5
Jag har en volvo 245 glt från 91 som jag skulle vilja få veta vad den skulle kunna vara värd OM jag skulle sälja den. Jag köpte bilen billigt för 3500 och skulle bygga a traktor på den men fick veta att den var värd lätt över 12k som den är nu så då ändrades mina tankar lite. Ger er all fakta som jag vet om den nu.

är en volvo 245 glt -91 som är fullutrustad med allt som fanns då förutom el speglar. allt funkar förutom ac och vind rutetårkare bak. motorn är en b230f som inte har några problem med nått alls och lådan är en m47 som funkar sådär låter b.la på 5ans växel och knakar lite men alla växlar funkar och är lätta att få i. den är svart med original lack förutom fronten och tak som är ny lackat i original färg. är något mattare där den inte är lackad. näst intill rost fri bara en dörr och bak luckan som är dåliga men ska bytas och lackas. bak skärmarna är rostiga men bara lite precis på kanten men ska ersättas med ekonomi plåt. under är den helt rost fri.
förra ägaren har haft hund i bilen men det satt skydds överdrag på så den har klarat sig bra bara nackstödet som den gnagt på lite på bak sätet. är den lite gul aktiga inredningen. alla mätare funkar och har gått 31xxx tusen mil så den är snart inkörd. jag och pappa körde den hem när jag köpte den och det var mer än 6 mil och det var inge problem. är dock avställd nu men gick igenom förra besiktningen utan anmärkningar och fick mycket beröm om den. reg nr huh177. har 7 ägare utan mig och bilhandlare. mer info kan ni få om det behövs.
Mvh
av Siqqe
5000-7000 skulle jag säga. Men mycket beror på hur den känns och hur den ser ut på nära håll.
av Amarace
Några tusen, och det är främst för delarna isåfall. Rosten är ju det som drar ner priset rejält.
Men jag måste ju ifrågasätta det där med fullutrustad med allt som fanns då, det är ju inte ens skinn, så vad är det för utrustning som finns på den? Har du farthållare, myntfack till vänster uppe på instrumentbrädan, insynsskydd i bagaget, armstöd mellan sätena, o.s.v.??
av Rådlös
Varför sälja? Behåll bilen och fixa den rosten som finns. (Dörrar och luckor m.m från skroten) Det är ofta kablaget i bakluckans gångjärn som är trasigt när lampor och torkare inte fungerar. Men nu har du ju redan öppnat där så du har kommit halvvägs. Byt även gångjärnen, dom har inte evigt liv.
Sköt om bilen med olje- och filterbyte varje år plus tänddelar vid behov, så kan du åka 10 000 mil till med den bilen.
Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]