- tis 17 jun 2014, 15:41
Alla kontakter är istoppade å den får bränsle på den spridaren + gnista
Moderator: Moderatorer
roh66 skrev:forden34 skrev:Skrev lite fel menar tredje. Är det tredje cylindern som bråkar?roh66 skrev:Hej forden34!
Ok,3 cylinder tänder inte? Gör ett kompressionsprov först.
Mvh.R.
Den är 5 cylindrig
Mvh.R.
Lucif3r skrev:forden34 skrev:Det går visst å plana toppar allt beror på hur mycket den är vind å snedAhem... Det beror snarare på VAD det är för topp.
forden34 skrev:Jag har gjort det i 30 år å INGEN bil har havererat efter detGrattis, då har du troligen planat rödblockare som man typ kan plana med en vinkelslip utan att något händer.
forden34 skrev:Denna topp var inte sned eller vind utan jag tog av den för att få en planare ytaJag vet inte ens vad jag ska säga om det här... Du planar en topp, som inte får planas förutom under extrema förhållanden, trots att det inte fanns någon anledning till det?
Vet man vad man håller på med då är det ingen fara
Ja, det märks ju tydligt att du vet vad du gör.................
Lucif3r skrev:Ja du får kalla mig vad du vill, men faktum kvarstår, dessa toppar ska INTE planas förutom under EXTREMA förhållanden.Eftersom du är så duktig kan du ju tala om för mig vad som är felet på bilen
Att du sen tvärvägrar att erkänna det är upp till dig, men sen står du nu där med en bil som inte går som den ska också...
Men eftersom du är så duktig, då kan du väl berätta för oss hur mycket dessa toppar får planas samt hur skeva dom får vara innan dom ska kastas?
forden34 skrev:Lucif3r skrev:Ja du får kalla mig vad du vill, men faktum kvarstår, dessa toppar ska INTE planas förutom under EXTREMA förhållanden.Eftersom du är så duktig kan du ju tala om för mig vad som är felet på bilen
Att du sen tvärvägrar att erkänna det är upp till dig, men sen står du nu där med en bil som inte går som den ska också...
Men eftersom du är så duktig, då kan du väl berätta för oss hur mycket dessa toppar får planas samt hur skeva dom får vara innan dom ska kastas?
Den går inte på alla 5 burkar
Den får soppa på alla spridare
Den får gnista
Tändstiften är bytta
Kamremmen sitter rätt
Det är burk nummer 3 jag pratar om
Om du talar om felet så ska jag beskriva i detalj hur jag gör
Upp till dig nu,,,visa nu vad du går för du som kan allt
Adamp skrev:Har du inga felkoder? Om den inte går på cylinder 3 så bör du få fel kod för det ”cylinder number 3 missfire” typ. Jag skulle testat följande:Fint dusch på spridarna
Gör komp prov på bilen om alla värden är jämna och finna så kan vi skiva bort detta.
Ta bort bränsle tillförsel där spridarna sitter, ta ut den som 3 har och kollar den om den är skitig eller vad det kan vara, ta ut en annan som du vet funkar och jämför dessa är de snar lika eller skiljer något tryck in dom i denns andra hål. Ex: trean och femman gem förs femmans går in i trans och femman går in i 3. Bara för att soppa går till spridarna så kan de ev inte avfyra korrekt så morton går dåligt. om detta inte gör någon skillnad så kan det vara allt från tändningen till kablaget till spridarna. Om du ska göra ett komp prov ska du göra så att bilen inte pumpar in bensin då den kan blir sur och ge felaktiga värden.
På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]
Hej! Om det var till mig frågan var så[…]