Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Undrar om någon vet hur man byter hydralarmarna till bagageluckan? Är det komplicerat? Såg man kunde köpa dem rätt billigt men vet ej hur man byter dem.
Användarvisningsbild
av #27
Vad är de för modell???
Användarvisningsbild
av deska
#27 skrev:Vad är de för modell???
:) dumt att glömma skriva det. Det är en s60 -04.
Användarvisningsbild
av CarMan
deska skrev:
#27 skrev:Vad är de för modell???
:) dumt att glömma skriva det. Det är en s60 -04.
öppna bagage luckan så ser du dom.
Användarvisningsbild
av #27
Då är de bara att ta bort låsningen på kulskålen på dämparen och dra bort sen monterar du dom nya..

Är dom redan dåliga på en -04:a????
Användarvisningsbild
av deska
#27 skrev:Då är de bara att ta bort låsningen på kulskålen på dämparen och dra bort sen monterar du dom nya..

Är dom redan dåliga på en -04:a????
japp tyvärr. spruckna så luckan slår sista biten. gör väl inge men stör mig lite på det bara :) om ja fattat det rätt så klämmer ma dit de nya efter att pillat bort de gamla? inget skruvande ellr så som krävs?
Dessutom: vet du om man bör köpa original på bilia eller om tex biltemas fungerar lika bra?
Användarvisningsbild
av #27
Du har fattat helt rätt bara att snäppa dit.

Jag tror att de är bättre kvalite på volvo:s delar än vad de är på biltemas så då skulle jag köpa vid volvo..
Användarvisningsbild
av deska
#27 skrev:Du har fattat helt rätt bara att snäppa dit.

Jag tror att de är bättre kvalite på volvo:s delar än vad de är på biltemas så då skulle jag köpa vid volvo..
Ok då vet ja. Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
av deska
matzen10 skrev:Vad kostar nya dämpare till bakluckan?

M V H
---> Matz
Biltema har för 150:- st som jag köpte. Verkar fungera ok. Gnisslade lite från början så smörjde in med vanligt ljust fett och nu låter dom inge. Volvo har orig för ca 450:-st tror jag. Med tanke på att det var orig på min -04 som blivit kassa så e ja skeptisk till kvalitén där. Iaf om man ser till priset. värt å testa iaf. får ju se hur länge de håller.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]