Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Blev lite nojig nu.. Finns det någon chans att han kan blåsa mig utan att jag ger han mina uppgifter eller mitt PayPal konto?
- Blåsningen går ju ut på att du skickar honom pengar, har du inte skickat några är den biten grön men fundera på vad skojaren fått ihop för information om dig; mobilnr/mailadress/namnuppgifter etc. Risken är att dina uppgifter kan användas för att blåsa någon annan, de kan användas för att skapa en fiktiv trolig köpare för att nästa stackare ska bli blåst lättare.
Byt till ett nytt bra lösenord för mailen etc.
P210 skrev:
Blev lite nojig nu.. Finns det någon chans att han kan blåsa mig utan att jag ger han mina uppgifter eller mitt PayPal konto?
- Blåsningen går ju ut på att du skickar honom pengar, har du inte skickat några är den biten grön men fundera på vad skojaren fått ihop för information om dig; mobilnr/mailadress/namnuppgifter etc. Risken är att dina uppgifter kan användas för att blåsa någon annan, de kan användas för att skapa en fiktiv trolig köpare för att nästa stackare ska bli blåst lättare.
Byt till ett nytt bra lösenord för mailen etc.
Det enda han vet är mitt namn som står i min mail adress, annars har han inga nummer eller något annat.
Så länge du inte gett honom någon information är det lugnt. Att bara svara på mejlet är inga problem. Han får ~10.000+ svar om dagen och han går bara vidare på de som gått i fällan.
Jag var med om ett liknande bedrägeriförsök.
Det var en mariningenjör från England som ville köpa min S40 från 2001.
Han skulle också betala via paypal.

Undrar varför han ville köpa en vänsterstyrd bil att ha i England... :roll:
Clonetom skrev:Hallå eller??????
Ett traditionellt skojarförsök som man inte tror folk ens funderar över utan bara kastar bort utan att göra en tråd av ens :roll:
Det är inte så lätt om man inte är van vid att sälja bil. Trots allt finns det människor kvar som vill tro gott om andra. Tycker vi ska vara snälla mot dem.
Användarvisningsbild
av SvenB
Clonetom skrev:Hallå eller??????
Ett traditionellt skojarförsök som man inte tror folk ens funderar över utan bara kastar bort utan att göra en tråd av ens :roll:
Håller med "Lövet". Konstig kommentar. :!:
Ber om ursäkt för att jag hade en åsikt å dessutom var dum nog att dela den.
Tyvärr gäller detta inte enbart bilaffärer utan rent sunt förnuft i livet.
Som nån redan påpekat så varför skulle nån vilja betala överpris för en bruksbil och importera den.
Sunt förnuft säger nänä och mailet markeras som skräppost
Min åsikt men den fick man uppenbart inte ha här.
Användarvisningsbild
av SvenB
För min del får du ha vilka åsikter du vill. Men du måste även tillåta att andra gör trådar med sin åsikt utan att kritiseras med ironi för det. :???:
Du får ha vilka åsikter du vill. Det är sättet att uttrycka sig på som bör ändras.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]