Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Min GLT -96a tvekar ibland vid gaspådrag.
Den tvekar när man bara ger lite gas, som t ex om man bara ska göra en mindre fartökning eller ska ger lite extra vid backar eller liknande. Trycker man till ytterligare så kommer den som den ska, men innan dess så tvekar den alltså, men bara ibland.
Relativt nyservad med olja/filter och tänddelar men inget av detta påverkade att den tvekar vid gas.
Inga felkoder.

Några ideér?
Användarvisningsbild
av Hilmer
taxi skrev:Inkluderar tänddelar tändstift? Och tändkablar?
Bytte nyligen stift, rotor och lock, tändkablarna är bytta sen tidigare.

Nu efter att jag la in tråden så har jag haft ute spjällhuset och rengjort detta, i samband med detta bytte jag även spjällägesgivaren. Och jag bytte även LMM när ändå verktygen var framme.
Jag har nämligen även haft lite småryckningar vid lägre växel och små gaspådrag.
Resultatet av detta efter den korta provturen jag tog så verkar det som om det blivit bättre, men får återkomma när jag kört några dagar så som man brukar.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Efter dagens 6-8mil kan jag konstatera att den går mycket bättre, men det finns fortfarande tendenser till ryckningar stundtals och ibland även en viss tvekan vid gaspådrag. Men i det stora hela går den mycket bättre, så det går åt rätt håll iaf :)

Lucif3r skrev:tänddelar inkluderade fördelare och rotor?
Fördelarlock och rotor är bytt som jag skrev tidigare.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Lucif3r skrev:Missade den biten... nåja...

Har du kikat över samtliga motorfästen? Om motorn rör på sig onormalt mycket kan det upplevas som små ryck och tveksamheter vid mindre gaspålägg.
Höger (främre) är precis bytt, de andra ser okej ut.
Men är rätt övertygad om att detta inte är nåt som har med kuddarna att göra, skulle vilja beskriva det som om den missar att tända. Det kan även hända på jämn gas i låg fart/växel.
Och det är inte AC-kompressorn, för den slår till "hårdare" än så och det blir inte bättre av att stänga av den.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]