Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick lite tvåor på besiktningen och var lite snabb att beställa grejer till 850in
ett av FELEN är: Länkarmslagring, fram vänster, bakre, glapp.
så då tänkte jag jaha det kan väl inte vara så svårt att byta..? så jag beställde detta http://www.vparts.se/se/bussningssats-f ... t-vol.html
men efter att ha läst lite på forum så insåg jag att det inte alls är så lätt och att det tydligen ska vara mycket lättare att byta
hela länkarmen och det kostar endå bara 499kr på biltema?

Så hur ska jag göra?
Skicka tillbaka min bussningssats och byta hela länkarmen eller försöka byta bussningarna bara?
Hjäälp... :?: :(
Har du ingen press kan du nog glömma att byta bussningen endast. Att byta hela länkarmen är lätt.
Hade skickat tillbaka de och köpt en länkarm på biltema. Inte värt jobbet mot vad det är i prisskillnad köpa en komplett länkarm anser jag. Har kört flera år utan problem med mina biltema länkarmar :-)-)
Enda gången jag frivilligt skulle byta bara bussningarna i länkarmarna är om/när jag byter till poly-bussningar, eller om jag hade alu-länkarmarna.

Vanliga länkarmar med orginalbussningar = köp nya istället, spindelleden kommer säkert gå sönder snart iaf så, då blir du tvungen att byta armarna vare sig du vill eller inte.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]