I den här tråden kan du se en bild på remhjulet med siffrorna och strecken. Sedan handlar det om en triggerskiva, men det behöver vi inte bry oss om i ditt fall. Du har ingen sådan.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=4517
Om du tvättar rent din remskiva så kommer du att se likadant.
Du ser att det finns ett nollstreck. Sedan är det märkt 10, 20 och 30 grader. Det finns faktiskt några streck på andra sidan också, alltså
efter övre dödpunkt, men hamnar vi där så har vi kommit fel.
Nu är det som jag sa med den här lampan att den är så snabb och ljusstark så det vi ser är just bara tändpunkten. Det som finns bredvid på remskivan ser vi inte för den snurrar så fort. Och om man då riktar lampan mot fenan, så kommer man rätt på skalan. Nu säger vi 21 - 23 grader. Dom är naturligtvis inte utmärkta på skivan. Det får vi uppskatta med utgångspunkt från 20-strecket. Ungefär som man läser av en linjal. Vi ser inte siffror på alla streck, men vi kan räkna eller uppskatta strecken.
Och det var i detta läget som jag menade att ni skall prova att ändra fördelaren lite, några grader åt valfritt håll för att se hur det fungerar.
Sedan ställer man in den på 22 grader och drar fast fördelaren. Var noga med att den inte rubbar sig vid fastdragningen.
Som jag sa tidigare kan man sätta en "dutt" med Tipex eller något liknade på just 22 grader. Då får man direkt ett märke att gå på. Man behöver liksom inte några siffror eller streck. Det vita färgmärket syns tydligare än allt annat i xenonljuset.