Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BandVagn
Hej!

Hämtade glad i hågen ut min nya V60 igår. Teknik- och prylnörd som man är så är ju Sensus Connect och Volvo On Call-delarna saker
man självklart längtat efter att pilla med och utnyttja. Sensus Connect = :-)-)

Nu ett dygn senare har jag fortfarande inte kunnat komma in i VOC-appen på telefonen. Den säger
Tekniskt fel, försök igen senare....osv.osv.
Pratade direkt med ÅF om detta igår (det var nämligen problem att aktivera VOC-tjänsten och att ringa upp dom från bilen som senare
löste sig) och han sa att prova ikväll eller imorgon. Nu precis ringde jag Volvo Kundtjänst och frågade vad jag ska göra eftersom jag
fastnar i steget i appen där jag anger mitt reg.nr. och min PIN-kod jag fått.
Trevlig tjej som dock konstaterade att det "nog var problem med tjänsten, prova igen på måndag". Jaha?? :shock:
Inga försök ens att gå till botten med det, inga tips på vad problemet kunde vara och saker jag kunde testa med etc., ingenting. Utan ring igen efter helgen om problemet kvarstår typ.

Ni som kört detta ett tag, är det tekniska problem just nu? Är det ofta tekniska problem?
Eftersom det är min första gång jag ska in i appen (och har dessutom fått två pin-koder av nån anledning) så misstänkte jag att det var något
specifikt problem med min profil och förväntade mig därför lite felsökning från deras sida...

Nåja, nu har jag fått skriva av mig och det känns lite bättre. Jag kanske bara hade otur att hämta bilen när VOC-tjänsten har sitt enda dygn på året
när det är driftstörningar...

/Pelle
av Polar
Jag hade exakt samma problem när jag hämtade min V60 för tre månader sedan. Dagen efter så funkade det och det har faktiskt funkat klockrent för mig sedan dess.
Dock så verkar det vara ganska många som upplevt det svajigt, minst sagt...
Men jag har väl haft tur?

/Niklas
av Exquattro
Jag fick mitt VOC igångsatt av min säljare när jag hämtade ut bilen och vi gick igenom allt, sen dess har det fungerat för det mesta. Som med all annan mobiltelefoni så händer det väl att det kan vara problem, men jag känner nästan som att det händer kring olika former av uppdateringar. Idag hade jag väl iofs ett lite problem, jag fick meddelande att jag glömt låsa bilen. Eftersom jag var mitt uppe i arbete och tankarna låg på annat plan så låste jag såklart bilen. Efter en stund isade det till, f-n den är ju på service :-O) Slängde mej på telefon och ringde mekanikern, som verkligen undrade vad som stod på. Nycklarna satt inne i bilen men som tur var så var en ruta nere så han kunde ta nyckeln och låsa upp igen. Dock kan man ju inte belasta VOC för detta utan snarare ett teflonminne. Enligt honom fungerar inte upplåsningen när man är så långt från bilen som jag var men det har jag inte testat än. Men- som svar på din fråga- jag tycker inte det är många störningar utan jag är nöjd :)
av corzair
Min kollega har liknande fel med sin voc. när han skall para ihop telefonen/användarnamnet och bilen så ballar det ur, han hade även problem vid leveransen att få bilen att ringa upp.
Enligt volvo så rullar "ett par hundra" bilar med samma fel, som dom inte riktigt vet vad det beror på! Han har i vilket fall inte fått sin voc att funka på dom 2 månader han haft bilen trots flera besök på verkstad.

Någon som har mer info om liknande fel?
Användarvisningsbild
av BandVagn
corzair skrev:Min kollega har liknande fel med sin voc. när han skall para ihop telefonen/användarnamnet och bilen så ballar det ur, han hade även problem vid leveransen att få bilen att ringa upp.
Enligt volvo så rullar "ett par hundra" bilar med samma fel, som dom inte riktigt vet vad det beror på! Han har i vilket fall inte fått sin voc att funka på dom 2 månader han haft bilen trots flera besök på verkstad.

Någon som har mer info om liknande fel?
Det låter exakt som mitt problem det :(
Två, tre säljare höll till slut på att få bilen att ringa upp Volvo men gick inte. Men sen lirade det när jag kom hem. Men appen funkar fortfarande inte.
Volvo-supporten ger ingen större hjälp, var vänder man sig??
Användarvisningsbild
av Funk
Vissa Iphones har tydligen trilskats om man har haft funktionen "hitta min Iphone aktiverad"..det har tydligen hjälpt att tillfälligt stänga av den.

/Thomas
Användarvisningsbild
av BandVagn
Funk skrev:Vissa Iphones har tydligen trilskats om man har haft funktionen "hitta min Iphone aktiverad"..det har tydligen hjälpt att tillfälligt stänga av den.

/Thomas
Tack för tipset. Hjälpte dock tyvärr inte.

Pratade med Volvo helpdesk igår igen som sa att allt "såg bra ut" men att dom inte kunde göra så mycket från dom. Dom hänvisade mig till min Volvo-verkstad för att felsöka problem med appen... Man riktigt hörde på supportpersonen att det där kommer verkstaden aldrig fixa, men eftersom dom inte kunde göra mer ifrån helpdesken så fanns det ingen annan väg att gå för mig.
Känner på mig att detta kan bli en långbänk som heter duga...
Användarvisningsbild
av HakanJ
Ärligt talat är jag riktigt trött på VOC.
Hoppas dom som betalar driver sin sak riktigt hårt mot Volvo.
Att sälja och inte kunna leverera är en stor brist.
av riha
Jag hämtade ut min MY15 måndagen den 9/6.
Då var det aktiveringsproblem eftersom de nyligen bytt hela siss system och hur registeringen gick till.
Efter en dags försök av mig så åkte jag in med bilen och de lade på en uppdatering i bilen som ändrade registreringsprocessen där man numera verkar få en aktiveringsnyckel för bilen. Den kunde jag sen aktivera VOC i bilen med och sen använda min pin-kod i mobilen för att koppla samman appen.

Jag har inte haft några problem alls med Appen i min telefon (Apple iphone 4s) efter jatt jag fick den kopplad mot bilen.
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]